Lidt flere spørgsmål
Fra : Kristian Primdal

Dato : 23-06-05 22:12

Lige lidt flere spørgsmål:

Jeg har været ved at læse nogle af de vejledninger de har på told & skat
hjemmeside, og der stod noget om at man skulle betale sin skat i rater eller
sådan noget, så skal jeg hører når nu jeg starter og det er personlig eget
og det kun er en bi beskæftigelse, kan man så ikke gøre det at man betaler 1
gang om året når man nu har års opgørelse ?

Og så skal jeg hører skal jeg have en anden forsikring ? er der ikke noget
med at når man er selvstændig så har man ingen fritid og så dur ens fritids
ulykke forsikring ikke mere ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-06-05 09:47

"Kristian Primdal" <primdal@leweb.dk> wrote in message

> [...]
> 1
> gang om året når man nu har års opgørelse ?

Hvis der kun er tale om mindre indtægter, så vil T&S blot regne det ind i
din årsopgørelse til sidst. Hvis overskuddet bliver lidt større, så vil du
modtage en stak girokort med månedlige indbetalinger, som T&S sætter
størrelsen på ud fra tidligere års indtægt, så hvis du i 2005 tjener 100.000
kr, vil du for året 2007 modtage girokort svarende til dette beløb (50% i 10
rater = ca. 5000 kr).

Reelt behøver du ikke gøre noget, da T&S selv sender dig girokortene. Kun
hvis du forventer, at din indtægt går ned, er det vigtigt at
forskudsregistrere.

hilsen
Uffe