Oplysninger om Oluf Friehling Munck (1886-~
Fra : Jakob Munck

Dato : 23-06-05 14:49

Jeg har lavet en kort biografi (10 sider) om min farfar, Oluf Friehling
Munck, som blev halshugget af japanerne på Java i 1943. Læs her:

www.ansgar.dk/genealogi/oluf-munck.pdf

Jeg vil meget gerne have alle former for oplysninger om Oluf Munck og hans
liv i Danmark, da jeg kun ved meget lidt om det og da jeg planlægger at
skrive en større biografi.

Hvem ved noget?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jean Seeberg

Dato : 25-06-05 01:23

Hej Jacob.
Jeg kan ikke tilføje noget til din biografi af Oluf, men vil sige at det er
spændende læsning og viser tydelig at alt ikke er sort og hvidt.
Samtidig viser det også at frihedskampen fandt sted over det hele og at vi
ikke må glemme disse mennesker og må lære at elske dem for den person de var
og ikke for hvad de måske ikke var, en sag skal jo altid ses fra begge
sider.
Kan også godt forstå at din far må have følt sig svigtet, han har jo heller
ikke haft sin mor så længe kan se at hun dør, da han kun er 24 år gammel
Held og lykke med dit projekt som jeg vil glæde mig til at læse.
Mvh.Jean
jean@seeberg.dk