rede i busken
Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-06-05 12:35

Hej!

Vi er ved at grave alt op i vores have da den ligner en naturgrund lidt for
meget. Nå men da vi så er ved at skære en af vores buske ned for at kunne
grave den op finder vi en rede med tre fugleunger i. Vi har dækket så godt
til som vi kan med de afskårne grene, og vi har også set deres solsortemor
komme med orm. Så egentlig har vi vel reddet hele sitionen godt nok. Men
hvornår flyver de fra reden? Vi skulle rigtigt gerne af med den busk. Men
ikke på bekostning af små fugleliv.

Håber det er den rette gruppe at spørge i.

På forhånd tak og mvh kari Eiffert

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-06-05 13:32

Kari Eiffert wrote:

> Håber det er den rette gruppe at spørge i.

Der går højst 12-14 dage fra solsorteungerne bliver klækket og til
de forlader reden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-06-05 15:18

> Der går højst 12-14 dage fra solsorteungerne bliver klækket og til
> de forlader reden...

ok. Jamen så går der jo ikke så længe inden vi kan komme videre i det
hjørne. Tak for svaret

Mvh Kari

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-06-05 17:27

Kari Eiffert wrote:

> ok. Jamen så går der jo ikke så længe inden vi kan komme videre i det
> hjørne. Tak for svaret

Og hvis ugerne allerede er nået så langt, at de har fået dun/fjer,
så går der under en uge til hopper af reden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-06-05 17:51

> Og hvis ugerne allerede er nået så langt, at de har fået dun/fjer,
> så går der under en uge til hopper af reden...

De har ganske lidt. Kiggede ikke så meget. Vil jo så nødigt forstyrre dem.
Undrer mig bare at de bygger rede så langt nede. Reden er knap en meter over
jorden, og der er virkeligt mange katte i nabolaget. Men de må jo vide hvad
de gør.

Mvh Kari