Hvor lang tid tager det at aflive en hund ~
Fra : JBH

Dato : 22-06-05 22:49

Onkring 4 timer i en Citroen, henstillet i middags solen, iflg dagens BT.

Så er det at jeg ikke fatter at de mennesker som tilsyneladende har ringet
til Politiet flere gange og anmeldt at en hund var ved at dø af hedeslag,
ikke istedet selv gjorde noget aktivt (selvom de risikerede en bøde) Det
ville jeg have gjort, hvis ikke Politiet/Falck var kommet straks.

mvh
JBH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-05 23:10

JBH <skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ikke istedet selv gjorde noget aktivt (selvom de risikerede en bøde) Det
> ville jeg have gjort, hvis ikke Politiet/Falck var kommet straks.

du kan tro at politiet kommer hurtigere hvis du smider brosten i foruden

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : JBH

Dato : 22-06-05 23:18

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

BT.

Det

> du kan tro at politiet kommer hurtigere hvis du smider brosten i foruden

Bilen blev, iflg artikelen henstillet ved 10.30 tiden. Jeg ved ikke hvornår
første anmeldelse blev indgivet, men Politiet kom iflg artikelen ved 14. 30
tiden. Det har vel passet med at de har villet køre omkring bageren og
snuppe en citronmåne med til kaffen.

mvh
JBH

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-06-05 12:50

> [...]
30
> tiden. Det har vel passet med at de har villet køre omkring bageren og

Der var noget i tv om det, og jeg tror da nok at bilen var i skygge da den
blev sat. Men derfor skal de da selvfølgelig kigge forbi når det er...

- Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 13:08

"Lars Rasmussen" <Evil_twin@telstra.com> wrote in message

> hvornår
> 30
>
> Der var noget i tv om det, og jeg tror da nok at bilen var i skygge da den
> blev sat. Men derfor skal de da selvfølgelig kigge forbi når det er...

Stadig ingen undskyldning.

--
mvh / regards http://makeashorterlink.com/?L27A21C4B
Christian http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 08:09

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke istedet selv gjorde noget aktivt (selvom de risikerede en bøde) Det
> ville jeg have gjort, hvis ikke Politiet/Falck var kommet straks.

Hvis jeg havde set det, og kunne se at hunden var død, så havde jeg smadret
en rude hvis ikke Falck var kommet efter 15 min.

Det er vel for at forhindre sådanne episoder at parker som Djurs Sommerland
og Legoland tillader hunde ?

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 23-06-05 08:31

> [...]
> en rude hvis ikke Falck var kommet efter 15 min.
>
> Det er vel for at forhindre sådanne episoder at parker som Djurs

Jeg tager det som en selvfølge, at du egentligt mener, at du kunne se, at
hunden " IKKE " er død, for ellers er det jo alt for sent, at smadre en
rude. Men i den forbindelse, vil jeg da lige benytte muligheden, for helt
og absolut at rose, både Løveparken i Billund & Legoland..... De yder en
ganske formidabel service over for hunde. Personalet var utroligt flinke,
til at spæne efter vand.... Ja det var sgu lige før hundene blev helt
fordrukne, og på en rigtigt varm dag, hvem takker så nej, til en spand koldt
vand. Når det uundgåelige så skete, var der straks en, med en vandslange,
til at spule det væk igen.

Men det giver igen anledning til, at opfordre alle, som kører uden dyr i
bilerne, til at lade skyggepladserne stå tomme, til de biler som indeholder
dyr. Køleskabs magneter, og nogle viskestykker, eller lignende, kan også
sænke temperaturen i en bil, ganske væsentligt, hvis man dækker ruderne til
med sådanne.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 08:55

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> [...]
> >

> Jeg tager det som en selvfølge, at du egentligt mener, at du kunne se, at
> hunden " IKKE " er død, for ellers er det jo alt for sent, at smadre en

Ja.

> [...]
koldt
> vand. Når det uundgåelige så skete, var der straks en, med en vandslange,

Det samme i Djurs Sommerland. Dog lader vi altid hunden blive hjemme, men
det er jo så oftest endags ture, og så har den alligevel bedst af at blive
hjemme.

> [...]
> dyr. Køleskabs magneter, og nogle viskestykker, eller lignende, kan også
> sænke temperaturen i en bil, ganske væsentligt, hvis man dækker ruderne

Det er slet slet ikke nok, der skal ikke være dyr i bilerne når de holder
stille, færdig.

Fra : x Vuf x

Dato : 23-06-05 09:51

On Thu, 23 Jun 2005 09:55:23 +0200, "Christian B. Andresen" wrote:

>til de biler som indeholder dyr. Køleskabs magneter og nogle

>Det er slet slet ikke nok, der skal ikke være dyr i bilerne
>når de holder stille, færdig.

Helt rigtigt! Jeg HAR prøvet at sidde i en bil med åbne
vinduer i skyggen. Jeg blev meget forbavset over, hvor
hurtigt det blev u-udholdeligt varmt!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Mus

Dato : 23-06-05 14:30

> Det er slet slet ikke nok, der skal ikke være dyr i bilerne når de holder
> stille, færdig.
>

> --

Det har vi nu gjort må jeg erkende. I en godt udluftet bil o hund i skyggen,
vinduerne rullet ned selvf. Med en hund der er vædet både indvendig og
udvendig og med et koldt vådt tæppe over buret og rigelig vand, så har vi
såmænd været inde og handle i ca 10 min uden problemer.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 14:17

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> udvendig og med et koldt vådt tæppe over buret og rigelig vand, så har vi
> såmænd været inde og handle i ca 10 min uden problemer.

OK, men det er ikke normalt at man parkerer med åbne vinduer
Jeg ville nu nok have bundt hunden udenfor hvis det ville have været i
skygge.

Fra : Mus

Dato : 23-06-05 15:04

> [...]
>
> OK, men det er ikke normalt at man parkerer med åbne vinduer
> Jeg ville nu nok have bundt hunden udenfor hvis det ville have været i

Hæ hæ hvem sagde vi var normale
Vi har nu taget chancen med lidt nedrullede vinduer. Det er sådan så man
ikke kan få en arm ind og åbne bilen, men alle vinduer er lidt åbne så der
er lidt luft.
Men tror lige så meget det er det at han er overhældt godt og grundigt med
vand, der gør han er kølig og afslappet når vi kommer tilbage. Men du kan
tro vi kan skynde os ud til ham igen

Nej det er ikke altid at hundekroge er i skyggen og han er heller ikke vant
til at blive bundet udenfor. Men bilen den kender han.

Det er som regel hvis vi er på en længere tur ellers lader vi ham blive
hjemme, hvis det er varmt.

LN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-05 08:44

> [...]
> til at blive bundet udenfor. Men bilen den kender han.
>
> Det er som regel hvis vi er på en længere tur ellers lader vi ham blive

Det lyder fornuftigt.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 09:44

> Det samme i Djurs Sommerland. Dog lader vi altid hunden blive hjemme, men
> det er jo så oftest endags ture, og så har den alligevel bedst af at blive
> hjemme.

Se det kan jeg så ikke snakke med om, der har jeg ikke været, men jeg er da
glad for at høre det.

> Det er slet slet ikke nok, der skal ikke være dyr i bilerne når de holder
> stille, færdig.

Hvornår det er nok, er der vist aldrig nogen der bliver enige om ..
Jeg har nærmest altid hundene med, så kan jeg jo altid tage stilling til,
når jeg holder et eller andet sted, om de skal blive i bilen, eller skal
tøjres udenfor. For det meste, bliver de i bilen, men jeg har altid med, så
de kan tøjres, hvis vi ikke kan finde et godt sted at holde. Men det er nu
også min opfattelse, at de helst vil blive i bilen, hvis de ikke kan komme
med ind.

M.V.H.....Benny..

Fra : Verner

Dato : 23-06-05 09:45

On Thu, 23 Jun 2005 09:08:30 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hvis jeg havde set det, og kunne se at hunden var død, så havde jeg smadret
>en rude hvis ikke Falck var kommet efter 15 min.

Ville det ikke være lidt fjollet, hvis hunden allerede var død ?

Verner

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-05 10:21

"Verner" <Vernerha@yahoo.dk> wrote in message

> Ville det ikke være lidt fjollet, hvis hunden allerede var død ?

Jo, jeg skrev forkert

Fra : Lars

Dato : 24-06-05 04:55

Lige til info:

Det blev oplyst i radion at politiet IKKE vil betragtet det som hærværk,
hvis man smadrede ruden ind til en lidende hund i givne tilfælde.
Så venner - der er ingen grund overhovedet til at stå og kigge ind til
hunden mens den ligger og dør langsomt. Frem med hammeren eller brostenen og
befri staklen!

Hilsen Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-05 08:52

"Lars" <vln@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Så venner - der er ingen grund overhovedet til at stå og kigge ind til
> hunden mens den ligger og dør langsomt. Frem med hammeren eller brostenen

Kan man genhøre det på DR's hjemmeside ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 09:08

"Lars" <vln@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så venner - der er ingen grund overhovedet til at stå og kigge ind til
> hunden mens den ligger og dør langsomt. Frem med hammeren eller brostenen

Uanset om man risikere en bøde eller en sigtelse for hærværk, så burde de
folk der har anmeldt forholdene i nævnte sag, have baldret bilruden i stedet
for at vente på Falck / politi. Så havde hunden sikkert overlevet. Politiet
kunne også selv have bedt anmelderen(e) om, at smadre ruden, da politiet
åbenbart var ca. 25 min. om, at dukke op på stedet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Mus

Dato : 24-06-05 11:54

> [...]
> kunne også selv have bedt anmelderen(e) om, at smadre ruden, da politiet
> åbenbart var ca. 25 min. om, at dukke op på stedet.

Ja jeg havde nu også været ligeglad med konsekvensen ,hvis jeg havde kunnet
se det var ved at blive kritisk.
Sådan ville jeg have det bedst med mig selv - så pyt med bøder og regler.
Det ville være det korrekte at gøre. Og en beslutning jeg ville have det
super med. Jeg tror da jeg ville have det rigtig skidt med at følge loven
her og ikke mine egne værdier.

LN

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 09:13

> [...]
> Så venner - der er ingen grund overhovedet til at stå og kigge ind til
> hunden mens den ligger og dør langsomt. Frem med hammeren eller brostenen

Det kommer i sandhed noget en slat an på, hvordan du gør det, og hvilken
rude du smadrer. Du skal være sikker på, at din dokumentation for at smadre
ruden holder.... For som en i tråden nævnte, så smadre forruden.... Hvem
pokker ville da kravle ind gennem en forrude. Så hvis du endelig skal gøre
noget, så knald en side rude, så du kan åbne døren. Hvis du først begynder
på en forrude, så vil du nok opdage, at du kommer på arbejde, hvorimod en
siderude er relativt nem at slå ud.
Så altså husk.... Det skal gøres, for at hjælpe hunden.... Ikke bare for at
få lov til at udøve hærværk på en bil.

M.V.H.....Benny..

Fra : BettinaP

Dato : 24-06-05 10:05

> [...]
> Så venner - der er ingen grund overhovedet til at stå og kigge ind til
> hunden mens den ligger og dør langsomt. Frem med hammeren eller brostenen

Synes jeg hørte forleden, at HOlbæk politi har bedt byretten om at tage en
sag op, så de kan få en præcedens ud af en dom

BettinaP

Fra : Lars

Dato : 24-06-05 19:52

Lige lidt supplerende:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1302

Hilsen Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 25-06-05 08:44

On Fri, 24 Jun 2005 20:52:25 +0200, "Lars" <vln@post11.tele.dk> wrote:

>Lige lidt supplerende:
>http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1302

Uha altså!
Det skal lige siges, at skal man skaffe vidner,
stiger folk af.
De vil ikke blandes ind i noget!

Det er, hvad amerikaniseringen har gjort os til!

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-06-05 23:24

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stiger folk af.
> De vil ikke blandes ind i noget!
>
> Det er, hvad amerikaniseringen har gjort os til!

Hej Sonja.
Hvor har du dog ret!

Giv vovserne en godbid herfra ;c)
Mvh
Martin & Laika
"I svære tider kan vi tro, at vi ikke kan klare mere. Vi indser ikke, at det
bare er et vendepunkt i vores liv."