udlagt barnefader
Fra : Carsten Grøndal

Dato : 22-06-05 20:48

Min oldefar Niels Jørgensen blev født i 1850. I kirkebogen for Øster Nykirke
står der: udlagt som fader Jørgen Jørgensen, Tørring.
Før mig har andre fundet denne Jørgen Jørgensen i Tørring som Jørgen Rasmus
Jørgensen, søn af Jørgen Jørgensen og Maren Rasmusdatter. Ifølge historien
jeg har fået fortalt skulle han efterfølgende være død i krigen 1848-1850 og
derfor endte historien der.
Men i de nye folketællinger der er offentliggjort findes Jørgen Rasmus
Jørgensen i levende live, med hustru og børn i 1850,55 og 1890.
Ved min oldefars barnedåb er der skrevet noget i kirkebogen jeg ikke kan
tyde. Har jeg prøvet at lægge ud dk.binaer.historie.

Indtil nu har jeg "kun" slægtsforsket i kirkebøger. Er der nogen steder jeg
kan finde oplysninger om om Jørgen Jørgensen, Tørring er Jørgen Rasmus
Jørgensen eller er der nogen her som kan hjælpe med gode råd?

Med venlig hilsen

Carsten Grøndal

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 22-06-05 22:57

"Carsten Grøndal" <carsten-g(FJERNMIG)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ved min oldefars barnedåb er der skrevet noget i kirkebogen jeg ikke kan
> tyde. Har jeg prøvet at lægge ud dk.binaer.historie.

Mit bud:
Anmeldt for Sogneprs. i ? og Tørring 10/5 50

Vil det passe rent geografisk, hvis mit bud på ? er, at der kunne stå Aars?

Med venlig hilsen
Ellen Rasmussen
(ved direkte svar - fjern det ene fjern i mailadr.)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 23-06-05 07:28

"Ellen Rasmussen" <fjernfjern@pc.dk> skrev i en meddelelse

*klip*

> Mit bud:
> Anmeldt for Sogneprs. i ? og Tørring 10/5 50
>
> Vil det passe rent geografisk, hvis mit bud på ? er, at der kunne stå
> Aars?

Jeg kan ikke se binær, men et logisk bud på '? og Tørring' kunne være
'Aale
og Tørring'.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 23-06-05 13:39

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se binær, men et logisk bud på '? og Tørring' kunne være
> 'Aale
> og Tørring'.

Hej,

Jeg vil blot støtte Dikte i, at der faktisk står "Aale og Tørring

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 23-06-05 16:05

Mange tak for tydningen. Passer med Åle og Tørring.

Men det andet spørgsmål. Er der nogen steder jeg kan lede for at se om den
Jørgen Jørgensen der er udlagt barnefader virkelig er Jørgen Rasmus
Jørgensen?

Med venlig hilsen

Carsten Grøndal

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 24-06-05 17:56

> [...]
>
> Men det andet spørgsmål. Er der nogen steder jeg kan lede for at se om den
> Jørgen Jørgensen der er udlagt barnefader virkelig er Jørgen Rasmus
Du kunne jo prøve at finde ud af, om der har været ført en faderskabssag,
altså om nogle har skullet betale alumentationsbidrag.
Her kunne du bruge politiprotokollerne eller amtmændenes protokoller for at
finde ud af, om der er en Jørgen Jørgensen/Jørgen Rasmus Jørgensen, der har
skullet stå til ansvar for sine gerninger
..
m.v.h. Ellen Rasmussen
for direkte mail - fjern det ene fjern