Virker ikke.. Asus A7V8X-X med AMD Barton ~
Fra : Lars Hjortø

Dato : 22-06-05 18:25

Hej med jer.

Jeg har det i subj. nævnte stående jeg skal have til at virke for en
kollega. Når jeg sætter strøm på sker der ganske simpelt INTET. Så vidt jeg
lige kan se er alt monteret rigtigt. Men der står i manualen at hvis der
bruges en CPU med 333 MHz FSB understøtter bundkortet kun DDR333 (PC2700)
RAM, og det er jo en DDR400 (PC3200) der er monteret. Kan det være det der
er galt? Eller vil RAM'en bare clocke ned og køre 333 MHz i stedet?
Håber der er en der kan svare på dette inden jeg begynder at skifte alle
stumperne en efter en indtil det virker.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
5700 Svendborg

Fra : LC

Dato : 22-06-05 20:58

Har du husket det stik med 4 indstik ( GUL / SORT )på vel at mærke hvis
boardet understøtter det
Mvh Lars

Fra : Lars Hjortø

Dato : 22-06-05 21:44

Hejsa...

Sådan et er der ikke, men ellers tak...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-06-05 22:18

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> wrote in

> [...]
> 333 MHz i stedet? Håber der er en der kan svare på dette inden jeg
> begynder at skifte alle stumperne en efter en indtil det virker.

Hvis der absolut intet sker, så kunne det jo være en defekt strømforsyning.

Har du tjekket om blæseren i strømforsyningen i det mindste kører rundt når
du tænder? Er der andre blæsere i systemet som starter op når du tænder for
strømmen?

Hvis der ikke er nogen af blæserne der starter så kunne det være en
indikator for en defekt strømforsyning - prøv eventuelt at tænde for
strømforsyningen uden at koble den til bundkortet (kræver at man sætter en
lus mellem to ben i ATX stikket for at PSU'en kan tænde, men det er nemt
nok og ganske uskadeligt:
http://www.dvhardware.net/articles5.html (fin lille guide med billeder)

Executive summary: sæt en lus mellem den grønne ledning og en hvilken som
helst sort ledning - så skal strømforsyningen kunne tænde og der skal komme
12V på de store stik.

Har du prøvet noget sådant og verificeret at PSU'en virker som den skal?

/Flemming

Fra : Lars Hjortø

Dato : 23-06-05 19:27

Hej Flemming.

Jeg har nok ikke skrevet det så klart som jeg burde. Blæserne i
strømforsyningen, på CPU'en og grafikkortet starter op og LED-en der sidder
på bundkortet der signalerer at der er strøm på er tændt. Harddisk og CD-rom
drev starter ikke op og der kommer intet på skærmen.
Det jeg tænkte var om nogen af de nævnte ting ikke kan køre sammen.
Jeg har nu prøvet at sætte en PC333 ram i, og det hjælper nada.....

Fra : Madsen

Dato : 23-06-05 21:05

On Thu, 23 Jun 2005 20:27:29 +0200, "Lars Hjortø"
> [...]

>Det jeg tænkte var om nogen af de nævnte ting ikke kan køre sammen.
>Jeg har nu prøvet at sætte en PC333 ram i, og det hjælper nada.....

Hej

Jeg ved ikke om dit bundkort har det lille 4 polede strømstik
som nogen bundkort har, men da jeg for nylig samlede en
ny PC glemte jeg at sætte dette stik i og det gav præcis de
samme symptomer som du beskriver. Blæserne kørte, der
var lys i power LED'en på kortet, men der skete intet andet.

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : Lars Hjortø

Dato : 23-06-05 21:27

Hej Mads.

Som skrevet et par indlæg tidligere er der ikke sådan et stik, men ellers
tak.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 24-06-05 11:48

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> wrote in message
> [...]
> sidder på bundkortet der signalerer at der er strøm på er tændt. Harddisk
> og CD-rom drev starter ikke op og der kommer intet på skærmen.

Hvis harddisk ikke spinder op selvom du giver den strøm så kunne noget tyde
på en defekt eller overbelastet PSU, strømkabel eller harddisk. Prøv i
første omgang at undersøg hvor mange watt den PSU kan trække - afhængig af
dine specifikationer vil jeg gætte på din maskine trækker 150-200 watt og
som tommelfingerregel siger man at PSU skal kunne levere det dobbelte af
dette for at kunne klare spidsbelastninger; dvs. helst mindst 300-400 watt.

/u

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-06-05 12:23

Er dit grafikkort og ram sat ordentligt i porten? Det kunne ligne grafikkort
opstarts fejl. Prøv at tage grafikkortet ud og sæt det i igen, medmindre du
selvfølgelig har checket dette.

Mvh Søren