Pentium 3.0 Ghz og køler
Fra : Rado

Dato : 22-06-05 18:18

Flere har rapporteret at køleren der følger med Pentium 3.0 Ghz
In-a-Box ikke er god nok, så deres maskiner af og til lukker ned når
processoren bliver for varm.

Men det afhænger vel også af temperaturen i kabinettet generelt?

Nogen der ved om man kan få processoren uden køler (og lidt
billigere)? Gider ikke rigtig betale ekstra for en køler når den
alligevel skal skiftes ud.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Casper Bang

Dato : 23-06-05 16:27

> Flere har rapporteret at køleren der følger med Pentium 3.0 Ghz
> In-a-Box ikke er god nok, så deres maskiner af og til lukker ned når
> processoren bliver for varm.

Har jeg aldrig oplevet.
Så vidt jeg husker er modellerne over 3 GHz med en bedre køler end dem
under. De har en kobberkerne som leder varmen bedre.

> Men det afhænger vel også af temperaturen i kabinettet generelt?

Utvivlsomt, ja.

> Nogen der ved om man kan få processoren uden køler (og lidt
> billigere)? Gider ikke rigtig betale ekstra for en køler når den
> alligevel skal skiftes ud.

Så vidt jeg husker (fra jeg sidste gang opgraderede) koster en CPU uden
køler mere end én med... ulogisk, men det er nok fordi der bliver købt klart
flere med køleren.
Jeg er dog meget tilfreds med den medfølgende køler.

Fra : Rado

Dato : 24-06-05 15:25

On Thu, 23 Jun 2005 17:26:49 +0200, "Casper Bang"
<bang_casper@hotmail.com> wrote:

>Har jeg aldrig oplevet.
>Så vidt jeg husker er modellerne over 3 GHz med en bedre køler end dem
>under. De har en kobberkerne som leder varmen bedre.

Du skriver "over", betyder det at det er fra 3.2 Ghz og op, eller
gælder det også 3.0?

Og er din en 3.0?

Nåja, så er der jo ingen fidus i det.

Fra : Casper Bang

Dato : 24-06-05 16:22

> Du skriver "over", betyder det at det er fra 3.2 Ghz og op, eller
> gælder det også 3.0?

Jeg mener incl. 3.0 GHz

> Og er din en 3.0?

Ja, min er en 3.0. Du skal dog være opmærksom på at jeg har en Northwood,
hvor din formentligt vil blive en Presscott (men få fat i en Northwood hvis
du kan; de varmer mindre).

Om det stadig er relevant ved jeg ikke... men sådan var det i hvert fald for
et års tid siden da jeg købte min.

Fra : Rado

Dato : 24-06-05 21:02

On Fri, 24 Jun 2005 17:21:41 +0200, "Casper Bang"

>Ja, min er en 3.0. Du skal dog være opmærksom på at jeg har en Northwood,
>hvor din formentligt vil blive en Presscott (men få fat i en Northwood hvis
>du kan; de varmer mindre).

Nu har Prescott jo bl.a. dobbelt så megen cache og er generelt bedre,
så jeg tror nu jeg vil foretrække den alligevel, og så prøve at løse
kølingsproblemet.

Men tak for input i alt fald!

Fra : Ken

Dato : 25-06-05 07:06

On Fri, 24 Jun 2005 22:02:09 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> Nu har Prescott jo bl.a. dobbelt så megen cache og er generelt bedre,

Nej, Prescott är inte bättre.

Fra : Casper Bang

Dato : 25-06-05 09:58

> Nu har Prescott jo bl.a. dobbelt så megen cache og er generelt bedre,

Det tror jeg ikke du skal være sikker på... den har en meget længere
pipeline, hvilket ophæver fordelen ved den ekstra cache.
Læs nogle sammenligninger af dem - deres samlede ydelse er identisk (med små
udsving, til begge sider)