I.P. Jacobsen => Roelsgaard, hvilken relat~
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-06-05 14:25

Min oldefar levede i Thisted og siges at være i familie med I.P. Jacobsen
(forfatteren). Men det er ikke afklaret hvordan dette familieskab er og
derfor søger jeg at få fat i I.P. Jacobsens slægtstavle eller oplysninger om
hans familie og dens eventuelle relationer til min oldefar som var
skolelærer og som hed Roelsgaard til efternavn.

Hvem kan hjælpe med det?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Flemming Storgaard

Dato : 22-06-05 16:46

Hej Jakob Munck.
Jeg har en slægtsbog over skoleinspektør Anton Martin Sunesen og Jutta
Alfrida Hansen. Anton Martin Sunesen er født 5. marts 1880 i Lønnerup skole,
Østerild sogn, Thy.
En tiptip-oldefar Jacob Ovesen, født/døbt 6/10 1709 i Ræhr - Død/begravet
17-/11 1762. Gift 23/9 1736 med Else Christensensdatter. De fik 6 børn (lidt
data haves).
Jacob Ovesen var forfader til I. P. Jacobsen.
Håber det kan hjælpe dig.
mvh Flemming Storgaard Jensen
Mail storgaard-rytke@post.tele.dk

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 22-06-05 17:01

I.P.Jacobsens anetavle findes i Carl Langholz: Anetavler for berømte
danskere. Kbh. 1989. s. 166-67.
mvh.
Ole Bech Knudsen