MS Windows
briani 27239
Ekstra drev i Windows med GMail
Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-06-05 11:39

Hejsa alle

Jeg synes lige at jeg ville dele min glæde over GMail ud her i gruppen.
Den ting der facinerer mig, er GMail Drive Shell Extension der giver et
ekstra drev i Windows, dette drev er så bare online.
Med GMail får man over 2 GB plads, og dem kan man jo ligeså godt udnytte til
at have nogle backup filer liggende på, og det er så her Drive Shell
Extension kommer ind i spillet.
Der er dog nogle begrænsninger endnu da det stadig er beta, max. størrelse
på filen er 10 MB og filnavnene må ikke være for lange, men ellers fungerer
det upåklageligt.
Prøv selv:
http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

Jeg kan hjælpe 50 stk. med en GMail konto hvis det skulle være, bare send en
request til mig:
laziterNO@THANKSgmail.com (fjern NOTHANKS)

Mvh
Benjamin

Fra : _paul

Dato : 22-06-05 18:24

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på filen er 10 MB og filnavnene må ikke være for lange, men ellers fungerer

man bør nok tilføje at der kommer reklamer så snart et af de ord man har i filnavne
eller tekstfiler matcher Googles firmakunder.
Pt er det engelske ord, men danske firmaer skal nok koble sig på før eller siden...

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 22-06-05 23:48

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev:
>Der er dog nogle begrænsninger endnu

Som fx at det overtræder googles betingelser for brug af gmail:
(http://gmail.google.com/gmail/help/terms_of_use.html)

"5 Intellectual Property Rights. ... You also agree that you will not
use any robot, spider, other automated device, or manual process to
monitor or copy any content from the Service."

Din aftale for gmail er, at du får en gratis service mod at google viser
dig reklamer. Det gmail-baserede filsystem bryder den aftale og optræder
bare som en snyltende nasserøv på en god service. Dårlig karma, indeed.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-06-05 00:08

"Richard Flamsholt" <richard@flamsholt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig reklamer. Det gmail-baserede filsystem bryder den aftale og optræder
> bare som en snyltende nasserøv på en god service. Dårlig karma, indeed.

Whatever, jeg kan jo også bare sidde og sende filer på den traditionelle
måde som vedhæftninger.
Resultatet bliver det samme i sidste ende.
Desuden ligger filerne sig også som mails med vedhæftninger i indbakken, så
jeg kan altså ikke rigtigt få nogen skrupler over det.
I bund og grund vil den aftale jo også bryde sig selv ved at GMail giver
adgang til mails via e-mail klienter som Outlook Express, Thunderbird og
hvad ved jeg og der får jeg jo ingen reklamer med.
Google tilbyder endda en notifier der kan tjekke om der er nyt i indbakken,
det må da gå under 'process to monitor', ok jeg ved godt at det er deres
eget program, men anyway..
Så jeg sidder altså ikke tilbage med dårlig samvittighed over at bruge
systemet på den måde, jeg er alligevel daglig bruger af google og får
rigeligt med reklamer den vej, også når jeg sidder og læser mails via min
browser.

Mvh
Benjamin

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-06-05 15:37

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> [...]
> systemet på den måde, jeg er alligevel daglig bruger af google og får
> rigeligt med reklamer den vej, også når jeg sidder og læser mails via min

'Udover dette fandt jeg toolet ret ubrugeligt er så lidt der kan ligge der,
så små filer så mange extentions de ikke understøtter og som du selv siger
lander de blot som emails i din boks så det ser ganske forfærdeligt ud..

Er så mange andre bedre gratis services på nettet til den slags..

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-06-05 16:17

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er så mange andre bedre gratis services på nettet til den slags..

Kan du ikke anbefale en eller flere?
Måske er gmail ikke det bedste til den slags, men det er jo altså også kun
beta endnu.
Man ved jo aldrig om det kommer til at fungere bedre, eller om det
overhovedet kommer til at fungere i længden, men nu er det der og det er på
sin vis smart.

Mvh
Benjamin

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 23-06-05 23:51

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev:
>Whatever, jeg kan jo også bare sidde og sende filer på den traditionelle
>måde som vedhæftninger.
>Resultatet bliver det samme i sidste ende.

Hvorfor gør du så ikke bare det?

>I bund og grund vil den aftale jo også bryde sig selv ved at GMail giver
>adgang til mails via e-mail klienter

GMail har altså selv valgt at tilbyde en POP3-service.

>Google tilbyder endda en notifier der kan tjekke om der er nyt i indbakken,

GMail har altså selv valgt at tilbyde en notification-service.

> [...]
>systemet på den måde, jeg er alligevel daglig bruger af google og får
>rigeligt med reklamer den vej, også når jeg sidder og læser mails via min

Nååh, okay. Du ser i forvejen reklamer fra google. Jamen, så er der jo
intet problem. Sorry.

Men jeg må videre. Jeg skal nemlig ned i Irma og lige hente en rulle af
de dersens gratis plasticposer, der ligger henne ved grøntsagerne. Jaja,
de er da egentlig beregnet til at kunderne putter grøntsager i dem, men
de er jo gratis og jeg er alligevel daglig bruger af Irma og får betalt
rigeligt med penge den vej. Hej hej.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-06-05 00:11

> [...]
> de er da egentlig beregnet til at kunderne putter grøntsager i dem, men
> de er jo gratis og jeg er alligevel daglig bruger af Irma og får betalt

Jeg kunne følge dig hertil, men så begyndte du at blive dum at høre på..
Som jeg skrev, læser jeg også min mail via min browser og får de dertil
hørende reklamer.
Altså, for at følge din verden, kommer jeg også Irmas grøntsager i deres
egne poser og betaler ved kassen.
Du vil måske også begynde at påstå at Windows kun må bruges sammen med andre
produkter fra Microsoft?

/Benjamin

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 24-06-05 02:08

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev:
>Altså, for at følge din verden, kommer jeg også Irmas grøntsager i deres
>egne poser og betaler ved kassen.

Hvilket er fint. Det er når man begynder at bruge den gratis service (fx
poser) til andre formål at man nærmer sig en gråzone af nasseri.

"Må jeg tage en ekstra pose?" "Ja, selvfølgelig"
"Må jeg tage hele rullen?" "Aaah, det ved jeg nu ikke lige om du må"

Selvom noget er gratis er det ikke ubetinget gratis. At man gemmer et
enkelt billede ved at sende det til sig selv gør ingenting. Men at man
sender sig selv 1-2-5-10-50 invites og GMailFS'er de konti fordi GMail
jo "alligevel stiller al den dejlige GB-plads til rådighed" er ikke
længere fair use.

>Du vil måske også begynde at påstå at Windows kun må bruges sammen med andre
>produkter fra Microsoft?

GMail er en gratis service. Hvis folk havde betalt for deres 2GB måtte
de for min skyld bruge dem som de ville, på nøjagtig samme måde som jeg
synes (*) folk må bruge deres indkøbte Windows som de nu vil.

Jeg kan godt lide GMail. Derfor ønsker jeg ikke at Google skal blive
nødt til at indføre sære login-krumspring eller ultimativt opgive GMail
fordi nogle fjolser misbruger deres service. I praksis har jeg tillid
til, at Google selvfølgelig ikke lader det komme så vidt, og de har da
rent faktisk også lukket nogle af de der filsystems-konti.

(*) Bortset fra at man jo ikke "ejer" sin kopi af Windows...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-06-05 11:30

> [...]
> sender sig selv 1-2-5-10-50 invites og GMailFS'er de konti fordi GMail
> jo "alligevel stiller al den dejlige GB-plads til rådighed" er ikke

Ok den er jeg helt med på, jeg bruger den konto jeg oprettede til mail som
en slags backup mulighed til dokumenter og billeder.
Jeg sender ikke mig selv invites og ønsker ikke flere konti end den ene jeg
har da jeg også synes at det ville være at røvrende GMail på det groveste.
Men jeg får stadig ikke dårlig samvittighed over at benytte GMailFS da jeg
ikke har hang til at skulle bruge de 2 Gb udelukkende til filer, men som
sagt kun til dokumenter og billeder.

> og de har da
> rent faktisk også lukket nogle af de der filsystems-konti.

Ok det vidste jeg så ikke, men jeg kan da godt forstå at de lukker konti
hvis der er tale om groft misbrug.
Det er jo nok ikke alle der har haft lovlige filer liggende på deres konti
og det giver jo sig selv at GMail ikke vil tolerere den slags.

Mvh
Benjamin