Firefox - hvordan redder jeg min opsætning~
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 10:46

Min FF gik helt død under hentning af en PDF fil på Zonelab's hjemmeside.
Kunne ikke stoppe FF, heller ikke fra Windows jobliste.
Nu 'hængte' joblisten også
Og Windows (XP Home) kunne heller ikke lukkes på normal vis
Der var kun den hårde vej tilbage.

Efter genstart gentager det samme sig igen igen, hvis jeg starter FF.
Formoder, at der er behov for en ny-installation af FF

Men, inden da, hvordan redder jeg så mine foretrukne, og ikke mindst alle
mine passwords? Hvilke filer?

NB: Ved ikke, om en systemgendannelse vil kunne løse problemet. Har ikke
prøvet endnu. Vil helst, at ovennævnte data er sikret, inden jeg
ekperimenterer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-05 11:19

Kjeld Nielsenkjeldnddf skrev:

> Efter genstart gentager det samme sig igen igen, hvis jeg starter FF.
> Formoder, at der er behov for en ny-installation af FF

Prøv at starte Firefox i Safe Mode (kan fx vælges via startmenuen).

> Men, inden da, hvordan redder jeg så mine foretrukne, og ikke mindst alle
> mine passwords? Hvilke filer?

En normal geninstallation - eller afinstallation + nyinstallation -
rører ikke ved din profil (hvor bl.a. foretrukne og adgangskoder
ligger).

Det kan være en god ide at tage en backup af din profil - tjek hvordan
her: <http://www.mozilla.org/support/firefox/profile>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 12:45

Den 22/06-2005 klokken 12:19, skrev
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid>
i <1myn7751vycg6.dlg@jcdmfdk.invalid>:

> [...]
> ligger).

> Det kan være en god ide at tage en backup af din profil - tjek hvordan

Mange tak for oplysninger og link.
(Informationerne i linken er guld værd, og er nu gemt til en anden gang).

I mellemtiden fandt jeg ud af, at opstart af IE _også_ blokerede for
videre adgang til nettet.
(Aner ikke, hvad der pludselig er sket).
Men, efter nu at have taget en kopi af profilen, beluttede jeg mig for
systemgendannelse. Fandt et gendannelsespunkt fra i går.

Og nu spiller det hele igen

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Kjeld