Giftig pille ?
Fra : RC

Dato : 22-06-05 07:36

Hejsa.

I aftes tabte jeg en Paraghurt på køkkengulvet.
Jeg har ledt efter den, men den er pist forsvundet. Kattene var ikke i
køkkenet og har ikke haft adgang siden.
Men, de skal jo derud i dag.....og vi ved jo alle, at de kan finde, hvad vi
ikke kan

Mit spørgsmål lyder :
Finder de den før mig, vil den så være giftig for dem ?

/ Anya....som har haft gang i støvsuger og været nede at kravle for at lede
efter den.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 07:45

"RC" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan
>
> Mit spørgsmål lyder :
> Finder de den før mig, vil den så være giftig for dem ?

Paraghurt er kun mælkesyrebakterer - yoghurt naturel i tørret form.

Fra indlægssedlen:
Paraghurt®, tabletter
Det aktive indholdsstof i Paraghurt® er en mælkesyrebakteriekultur,bestående
af tørret Streptoccoccus faecium på minimum 1 mill. bakterier. De øvrige
hjælpestoff er er hydrogeneret ricinusolie, gelatine, karamelessens, talcum
magnesiumstearat og lactosemonohydrat. /slut

Ikke noget farligt for katte i dem.

Tina

Fra : RC

Dato : 22-06-05 07:55

"Tina F." <wunjo(a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> talcum
> magnesiumstearat og lactosemonohydrat. /slut

Jeg havde godt tjekket ovenstående - men vidste ikke, om der skulle være
noget af det - som virkede giftigt på rødderne.

Tak for svaret.

/ Anya.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 08:19

> Jeg havde godt tjekket ovenstående - men vidste ikke, om der skulle være
> noget af det - som virkede giftigt på rødderne.

Hydrogeneret ricinusolie = amerikansk olie

Gelatine = husblas og lign.

Karamelessens - den behøver vist ikke forklaring ;)

Talcum magnesiumstearat - et midlertidigt overskud af magnesium ryger ud
gennem nyrerne

Lactosemonohydrat - lactose er mælkesukker.

Streptoccoccus faecium = mælkesyreproducerende bakterie.

Så blev indholdsstofferne vist gjort mere forståelige.

> Tak for svaret.

Velbekomme.

Hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-05 10:19

In article <42b910df$0$48972$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Tina F.
wrote:

> Hydrogeneret ricinusolie = amerikansk olie

Hvad laver amerikansk olie mon i et produkt beregnet til at standse
diarre og stabilisere maven??
Nå, det var et sidespring. Det er nok så små mængder at man kan se bort
fra det ;)

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 14:32

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Hvad laver amerikansk olie mon i et produkt beregnet til at standse
> diarre og stabilisere maven??
> Nå, det var et sidespring. Det er nok så små mængder at man kan se bort
> fra det ;)

Ricinusolie stimulerer tarmens bevægelser. En feriemave-tarm, hvor det bare
tapløber, har brug for lidt hjælp når indholdet begynder at blive lidt
fastere igen.

Tina

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-06-05 07:53

Jeg tror ikke at du skal være bekymret for at den kan være giftig for dem -
det er jo trods alt bare mælkesyrebakterier, hvis jeg husker korrekt.

Men hvis du vil have 100% sjælefred så kan en hurtig opringning til KVL give
dig svar - de er enormt dygtige til at slå op hvad der er giftigt og hvad
der er ufarligt for katte

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Denise

Dato : 22-06-05 07:59

"RC" <2468@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> Finder de den før mig, vil den så være giftig for dem ?
>
> / Anya....som har haft gang i støvsuger og været nede at kravle for at

Næh, det kan du da give din kat hvis den har tynd mave og du ikke har
Zoolac.

--
Hilsen Denise