Edbpriser.dk
Fra : BART

Dato : 22-06-05 01:52

Hej med jer!

Hjælp mig - jeg kan ikke finde e-mail adresse til edbpriser.dk hvor jeg kan
kontakte dem for at få info m.v. som jeg har brug for hurtigst muligt.

Jeg kan kun finde webmasters mail adresse og har sendt mange gange men får
aldrig svar.

Er der ikke andre mail adressere til f.eks. kundeservice eller information
eller lignende? For jeg kan slet ikke finde link noget m ed "kontakt" eller
"kontakt os" så jeg har brug for jeres hjælp fordi jeg er svagsynet.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Vh. BART

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-06-05 04:41

"BART" <bart-d@post.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Hjælp mig - jeg kan ikke finde e-mail adresse til edbpriser.dk hvor
> jeg kan kontakte dem for at få info m.v. som jeg har brug for hurtigst
> muligt.

Tja Information->Kontakt Os?!

http://www.edbpriser.dk/information/kontakt_os.asp

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 22-06-05 07:17

Hej

> Tja Information->Kontakt Os?!

Ja skrevet med gråt på sort baggrund, sgu ikke nem
at læse for folk med nedsat synsevne.

Mvh Max

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-05 08:35

Max wrote:

> Ja skrevet med gråt på sort baggrund, sgu ikke nem
> at læse for folk med nedsat synsevne.

Nu ved jeg ikke lige hvad Bart bruger af hjælpemidler, men med Firefox
(og IE nogle steder, men ikke i dette tilfælde) kan man holde CTRL nede
og bruge scoll-hjulet på musen til at forstørre skriften. Det ændre
selvfølgelig ikke på farven.....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-06-05 09:03

> Hej

> Ja skrevet med gråt på sort baggrund, sgu ikke nem
> at læse for folk med nedsat synsevne.

Øhhh??

Hos mig står det pænt med sort på hvid baggrund både i IE og Firefox.

Mvh
Benjamin

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-05 09:31

Laziter [9440] wrote:
> Øhhh??
>
> Hos mig står det pænt med sort på hvid baggrund både i IE og Firefox.

Hmmm.... det kan jeg ikke se. Sådan ser jeg det - både i IE og FF.
http://www.andersonline.dk/stuff/edbpriser.png

Hvordan ser det ud hos dig?

Og til den skarpe Usenet bruger - ja, jeg benytter mig af Adblock nu,
selv om jeg ikke var meget for det en gang. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Max

Dato : 22-06-05 10:11

Hej Anders

Det er fordi Benjamin taler om den side man kommer ind på når man
trykker i baren på Information.

Mvh Max

Fra : BART

Dato : 22-06-05 23:29

> Hej Anders

> Det er fordi Benjamin taler om den side man kommer ind på når man
> trykker i baren på Information.
>
> Mvh Max

Til jer alle:

Bjarke - Tusind tak for hjælpen og jeg overså vist Information - Kontakt Os
ved edbpriser.dk

Men det er jo uundgåeligt at det sker for svagsynede :(

Jeg benytter sort baggrund med hvid tekst så jeg ikke bliver blændet af hvid
baggrund. Jeg benytter ofte Ctrl+mus´ scrollhjul så internettet er
tilgængeligt for mig samt mange svagsynede.

Windows XP har "hjælp til handicappede"-funktioner der bl.a. har
skærmindstillinger som f.eks. sort baggrund med hvid tekst og andre
farveskemaer.

Men for mange svagsynede er det n ødvendigt at få bevilling på et rigtig
godt og dyr forstørrelsesprogram ZoomText der også indeholder utallige
muligheder f.eks. større og farvede/kontrast-musmarkører samt
farveindstillinger, af amtets hjælpemiddelcenter. Sådan et program har jeg
selv men jeg bruger det ikke så ofte pga. WinXPs "hjælp til
handicappede"-funktioner.

Men for blinde er det endnu mere dyrere for amtet at bevillige
punktskrift-læseliste samt skærmlæser som oversætter alt fra skærmen til
punktlæselistemaskinen som ssidder under alm. tastatur hvor blinde kan føle
med fingrene på punktskriftlæselisten foran tastaturet. Så er det jo muligt
for blinde at bruge PC til alt fra internet og mail m.v. men de kan bare
ikke bruge grafik til noget som helst idet
skærmlæserprogrammet/punktskriftlæselisten ikke kan oversætte grafik til
tekst så det er alene tekst i WinXP og internet m.v. alene der bliver vist
på punktlæselisten.

Så er det jo ikke så dødens slemt at være blind eller svagsynet. Jeg kommer
i tanke om at der er muligt at få tale på i skærmlæserprogrammet som bliver
talt højt i højtalerene så det er ikke alle blinde der gider bruge
punktskrift!

Undskyld det blev til en længere historie men nu ved I da lidt mere hvordan
det er at være svagsynet eller blind i IT-samfundet :)

Vh. Bart