Turen går til Porec, Kroatien
Fra : Viggo Stengaard Fjor~

Dato : 21-06-05 17:02

Men ruten dertil ??

Hamborg, Hannover, Magdeburg, Leipzig, München, Salzburg, Trieste ?

Er der en eller anden der kan foreslå en hurtigere/bedre rute ? Vi skal
bare
dertil, ingen udflugter undervejs.

Pft. Viggo

Fra : flander60

Dato : 21-06-05 22:16

Skal selv til Pula og tager samme rute - undtaget Trieste som efter sigende
skulle være
rent kaos - vælger over Ljubljana/Slovening via grænseovergang Koper og
undgår dermed
at køre gennem Italien.

Mvh
Flemming

"Viggo Stengaard Fjordside" <vsf@(noSpam)post4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:42b839c7$0$63662$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : lhs

Dato : 21-06-05 23:02

Hej

Vi skal til Krk via TjekkietØstrig/slovenien, men er lidt usikre om
tilbagevejen, jeg hælder mest til samme tur tilbage, konen mener at turen
via Munchen er hurtigst, jeg synes den er lidt trist...

Lars HS

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-05 23:43

> [...]
>
> Hamborg, Hannover, Magdeburg, Leipzig, München, Salzburg, Trieste ?
>
> Er der en eller anden der kan foreslå en hurtigere/bedre rute ? Vi skal

Det kommer jo noget an på, hvor du kommer fra. Er du fra Sjælland er der 150
km at spare via Gedser - Rostock - Berlin, og der plejer ikke at være de
store problemer med at køre den vej, som faktisk nok er ved at være noget af
det bedste vej i Tyskland.
Vi skal/skulle selv samme sted og har undersøgt alle mulige steder vedr.
bedste strækning, og det er mere eller mindre samstemmende, at man opfordres
til at dreje fra i Villach og køre til Ljubljana via Karawanken tunnellen.
Der er lidt kortere end via Trieste og samtidig skulle det være god
vej/motorvej stort set hele vejen.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 19:07

Hej

vi har været 5 gang i Pula. og hver gang køret forbi Trieste
der er ingen problemer ved det .

mvh
Morten Hermund

Fra : Søren

Dato : 24-06-05 11:50

> vi har været 5 gang i Pula. og hver gang køret forbi Trieste
> der er ingen problemer ved det .

Det er fordi det er lykkedes jeg at køre forbi, istedet for at komme ind i
Trieste. Hvilket man nemt kan komme til ! Jeg gjorde det ihvertfald. Og det
er ikke særlig nemt at få vendt rundt og finde tilbage til motorvejen med en
CV bagefter skulle jeg hilse og sige.
Jeg kan kun anbefale at man kører uden om Trieste, byen er en grænseby. Og
vejnettet og ikke mindst skiltningen er meget forvirrende.