Sony/Ericsson gm29 problemer
Fra : Jesper Andersen

Dato : 21-06-05 16:40

Hej

Jeg har et Sony/Ericsson GM29 modem som driller lidt.

Jeg har fundet en manual på nettet, som beskriver de AT kommandoer, som er
mulige. Problemet er, at jeg ikke kan få mit modem til at ringe, sende
SMS'er eller noget som helst andet. Når jeg sætter strøm på, blinker dioden
efter et stykke tid (der er ikke pin-kode på SIM kortet). Jeg kan få
forbindelse med det serielle kabel og det svarer også på kommandoer som AT
og andre standard modem kommandoer. Forsøger jeg derimod med de mere
specielle AT kommandoer, som knytter sig til GSM funktionerne, driller det.
AT+CSQ? skulle f.eks. fortælle om signalstyrken, men den returnerer:

AT+CSQ?
000
OK

I det hele taget er der ikke rigtigt noget der svarer, som jeg ville
forvente. Mit spørgsmål er nu: Skal jeg på en eller anden måde initialisere
modemet og i så fald, hvordan?

Mvh
Jesper