gæller på kampfisk
Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-06-05 15:56

Gællerne på min hankampfisk virker opsvulmede, det ser ud som om de er
vokset ud over gællelågene. Syntes ikke det har været sådan hele tiden, men
det kan godt ske det bare er mig.
Er det normalt?
De ser ellers friske nok ud, både den og mine neon.

MVH

Henrik Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-06-05 22:42

Henrik Jensen skrev:

> Gællerne på min hankampfisk virker opsvulmede, det ser ud som om
> de er vokset ud over gællelågene. Syntes ikke det har været
> sådan hele tiden, men det kan godt ske det bare er mig.
> Er det normalt?

Kampfiskehannerne kan skyde nogle flapper ud fra gællerne, så
de virker større overfor andre hanner.

Et tydeligt eksempel ses f.eks. her:
<http://www.gpas.org/2002_show/all2002pics/Betta%20splendens%20Crowntail%20red%20and%20Blue.jpg>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 22-06-05 04:25

Det er som at se min egen, tak for svaret

MVH

Henrik Jensen