Bliv til grin hos Cybercity!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-05 14:47

Vælg Cybercity og bliv til grin for dine penge!

Så har jeg opsagt mit CC abonnement, og bestilt et nyt hos TDC. Det er endda
en hel dyrere end CC, og så skal jeg endda betale kr. 1000,- for en fastnet
oprettelse, men jeg gider simpelthen ikke alt CC's ævl og ugennemsigtige
priser, hvor det gælder om at studehandle sig til en anstændig behandling!

Tænk at man skulle opleve det hos et firma som CC og ikke alle de andre
bøllefirmaer!

Det er ubegribeligt, at man vil behandle sine eksisterende kunder sådan, når
man tænker på det betragtelige underskud, CC har haft de sidste 4-5 år i
træk!

CC har begået en ordentlig bommert ved at prissætte deres erhvervslinje
meget billigere og endda med et bedre produkt end de tilsvarende
privatlinjer. Det kan jo naturligvis betyde, at folk kan finde på at
udskifte deres privatabonnement til et erhvervsabonnement. Men så har CC
lige pludselig ud af den blå luft opfundet en klausul, at man skal have et
CVR nummer, for at kunne få denne linje. Hold da op for noget ævl!

Man har dummet sig gevaldigt med sin prispolitik ved at nedsætte
erhvervspriserne markant i forhold til privatpriserne, samtidig med, at folk
betaler forskellige priser for de sammeprodukter, og så prøver man at
maskere sin inkompetance med så dårlig en undskyldning. Det fremgår i
skrivende stund ingen steder på CC's hjemmeside eller i deres
abonnementsbetingelser, at det er et krav at have et CVR nummer for at kunne
etablere en ADSL Pro linje. Det er antageligvis noget man i panik lige har
fundet på, fordi man godt er klar over, at ellers skifter folk til et
erhvervsabonnement, når det ikke alene er en del bedre, men også markant
billigere.

Det er dybt useriøst, og læg samtidig mærke til, at CC er den eneste udbyder
som har denne betingelse. Hverken TDC eller de andre store udbydere
forlanger CVR nummer for at etablere en ADSL Pro linje. Det sjove er, at jeg
rent faktisk har et CVR nummer, men når man vælger at lave den slags stunts
over for sine kunder, så kan jeg kun sige, at nu kan de rende mig i røven.
Det er ikke en anstændig måde at behandle sine eksisterende kunder på.

Jeg betaler ca 12.00 -13.000 om året inkl telefoni hos CC, men der er sgu
ligegodt en grænse for, hvor meget jeg gider at være til grin for mine
penge. Så hellere betale lidt mere hos TDC, hvor man er sikker på, at der i
det mindste er en klar og gennemsigtig prispolitik.

Læser man internt i CC's grupper, så er CC ved at have et alvorligt
problem, og det bliver helt sikkert ikke bedre af at behandle sine kunder på
denne himmelråbende facon.

Det er en ualmindelig besynderlig måde at drive virksomhed på, konkurrencen
og CC egen situation taget i betragtning. Man forsøger at slå sig stort op
med bl.a.billig telefoni til private samtidig med, at man går ud med
markante prisforskelle, hvor de private kommer til at betale gildet. Jeg
synes, at det er at pisse på både nye og eksisterende privatkunder!

Så farvel og tak, Cybercity. Fortsætter man denne inkompetente prispolitik,
hvor kunderne er til grin, så er fremtiden ikke gunstig for CC.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-05 15:32

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> [...]
> lige pludselig ud af den blå luft opfundet en klausul, at man skal have et
> CVR nummer, for at kunne få denne linje. Hold da op for noget ævl!

Et par minutter efter fik jeg følgende mail fra CC's
kommunikationsmedarbejder.....

Citat:

Kære Claus Tersgov,

Du har i dag fået en tilbagemelding fra vores kundeservice om, at vi
ikke kan tilbyde dig ADSL Pro, samt en bekræftelse på din opsigelse.

Tilbagemeldingen om ADSL Pro var beklageligvis ikke korrekt. Vi kan
tilbyde alle privatkunder ADSL Pro, uanset om de har CVR-nummer eller
ej.

Vi beklager meget, at du er blevet fejlinformeret, samt den ulejlighed,
som det har medført for dig.

Du kan se de båndbredder og priser, som vi kan tilbyde dig på:
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

F.eks. kan du få en ADSL Pro 4 mbit/768 Kbit/s forbindelse for 499
kr./md. eks. moms.

Citat slut.

Forvirret?

Claus

Fra : Martin McFly

Dato : 21-06-05 17:01

Det var da helt vildt med de priser.
Ingen idé i at være privatkunde der.
Deres 'pro' 4mbit er den billigste i landet?

Fra : Flemming

Dato : 21-06-05 22:30

Martin McFly wrote:
> Det var da helt vildt med de priser.
> Ingen idé i at være privatkunde der.
> Deres 'pro' 4mbit er den billigste i landet?

Har du set:
"Alle priser er ekskl. moms" ?

Mvh. Flemming

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-05 10:29

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev

> Har du set:
> "Alle priser er ekskl. moms" ?

Selv nå momsen er lagt på, så er de billigere end andre for nogen linjer. Og
hvad værre er, de er endda lige nu langt billigere end tilsvarende
privatlinjer.

Claus

Fra : Spangkuk

Dato : 22-06-05 15:12

> [...]

> Og
> hvad værre er, de er endda lige nu langt billigere end tilsvarende

Hvad så nu ? Bliver du hos CC eller hva' ?

Hygge
Spang

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-05 11:42

Hvad så.. vil det sige, at jeg som alm privat kunde, kan købe deres pro
prokukter uden videre?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-08-05 14:25

"Rasmus Trenskow" <"rasmus at trenskow dot dk"> skrev

> Hvad så.. vil det sige, at jeg som alm privat kunde, kan købe deres pro
> prokukter uden videre?

Ja, det har jeg på skrift fra en CC presseansvarlig.

Skriv gerne til mig, hvis du får andet at vide hos CC kundeservice.

Claus

Fra : John Hansen

Dato : 11-08-05 22:59

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

> "Rasmus Trenskow" <"rasmus at trenskow dot dk"> skrev

> Ja, det har jeg på skrift fra en CC presseansvarlig.
>
> Skriv gerne til mig, hvis du får andet at vide hos CC kundeservice.
>
> Claus

Dette fik jeg at vide fra CC kundeservice i en e-mail d. 21-06-05:

"Nu udbyder vi desværre ikke erhvervsforbindelser til private kunder men jeg
kan tilbyde en alm. ADSL på 4mbit/768 til 595 pr. md."

Sjovt nok har min bror fået erhvervsforbindelsen...

/John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 11:44

"John Hansen" <johnhan@cut-mailme.dk> skrev

> [...]
jeg
> kan tilbyde en alm. ADSL på 4mbit/768 til 595 pr. md."
> Sjovt nok har min bror fået erhvervsforbindelsen...

Det var præcis samme dato, jeg fik denne mail.

[...]

Hvis du ønsker at annullere opsigelsen af dit kundeforhold kan du blot
melde dette tilbage til mig.

Venligst,

Peter Hermann Kamph
Kommunikationsmedarbejder

Cybercity A/S
Overgaden neden Vandet 7
DK-1414 København K

T: 33 98 31 23
M: 29 49 31 23
E: slettet@xxcybercity.dk
W: www.cybercity.dk

Citat slut.

Så hvis det stadig er et problem, så sender du bare ovenstående til den, som
giver dig afslag.

Claus