/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Automatisk komprimering/dekomprimering ove~
Fra : BJ_2620


Dato : 21-06-05 09:54

Er der nogen der ved, om det er muligt (om der findes et program) at
foretage en transparent komprimering/ dekomprimering ved up- og download på
VPN forbindelse?
Alternativt, om der findes et komprimeringsprogram, som kan køre på
serveren, men betjenes over VPN opkoblingen.
På forhånd tak for svar.

Mvh. BJ



 
 
///M (21-06-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 21-06-05 11:53

BJ_2620 wrote:
> Er der nogen der ved, om det er muligt (om der findes et program) at
> foretage en transparent komprimering/ dekomprimering ved up- og
> download på VPN forbindelse?
> Alternativt, om der findes et komprimeringsprogram, som kan køre på
> serveren, men betjenes over VPN opkoblingen.
> På forhånd tak for svar.
>
> Mvh. BJ

Bare lige for at være sikker, så mener du komprimering og ikke kryptering?

--
Mvh
///M



BJ_2620 (23-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ_2620


Dato : 23-06-05 09:17

Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.


"///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
news:42b7f1a7$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> BJ_2620 wrote:
> > Er der nogen der ved, om det er muligt (om der findes et program) at
> > foretage en transparent komprimering/ dekomprimering ved up- og
> > download på VPN forbindelse?
> > Alternativt, om der findes et komprimeringsprogram, som kan køre på
> > serveren, men betjenes over VPN opkoblingen.
> > På forhånd tak for svar.
> >
> > Mvh. BJ
>
> Bare lige for at være sikker, så mener du komprimering og ikke kryptering?
>
> --
> Mvh
> ///M
>
>



///M (23-06-2005)
Kommentar
Fra : ///M


Dato : 23-06-05 09:27

BJ_2620 wrote:
> Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.
>

Og du mener ikke at det generelt burde være gældende for alt internettrafik
for at spare tid/liniekapicitet? Hvorfor sende noget ukomprimeret, hvis man
kan sende komprimeret? Min pointe er, at kunne man gøre det (uden
nævneværdig hastighedsforringelse) så var det nok indført over en større kam
i hele internettet....?

--
Mvh
///M



Kasper Dupont (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 23-06-05 11:55

BJ_2620 wrote:
>
> Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.

Den slags burde egentlig være indbygget i VPN systemet.
Måske skal det bare konfigureres rigtigt for at
komprimere. Måske komprimerer det som default. Har du
undersøgt om VPN systemet allerede komprimerer?

Hvis du alligevel vil prøve at komprimere udenfor VPN
systemet, så skal du være opmærksom på, at det skal
være klarteksten, der komprimeres. Krypterede data kan
ikke komprimeres.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Ukendt (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-05 21:31

"Kasper Dupont"
> BJ_2620 wrote:
>>
>> Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.
>
> Den slags burde egentlig være indbygget i VPN systemet.
> Måske skal det bare konfigureres rigtigt for at
> komprimere. Måske komprimerer det som default. Har du
> undersøgt om VPN systemet allerede komprimerer?
>

Kan du nævne hvilke VPN systemer du har set dette være indbygget i?

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?
Husk at læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Kig forbi http://blomstertid.dk



Kasper Dupont (24-06-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 24-06-05 21:57

Niels Stoltze wrote:
>
> Kan du nævne hvilke VPN systemer du har set dette være indbygget i?

Nej, for jeg har stort set ingen praktisk erfaring
med VPN. Men jeg har et tilstrækkeligt kendskab til
både kryptering og netværksprotokoler til, at jeg
ved, hvordan et VPN system bør designes.

Så når jeg siger, at komprimeringen burde være
indbygget i VPN systemet, så skal det forstås på den
måde, at et fornuftigt designet VPN system kan
komprimere trafikken.

Men lad mig da så lige tilføje, at det ene VPN
system, jeg har prøvet at bruge var alt andet end
fornuftigt designet.

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Morten Guldager (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Morten Guldager


Dato : 25-06-05 07:57

2005-06-24 Niels Stoltze wrote
> "Kasper Dupont"
>> BJ_2620 wrote:
>>>
>>> Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.
>>
>> Den slags burde egentlig være indbygget i VPN systemet.
>> Måske skal det bare konfigureres rigtigt for at
>> komprimere. Måske komprimerer det som default. Har du
>> undersøgt om VPN systemet allerede komprimerer?
>>
>
> Kan du nævne hvilke VPN systemer du har set dette være indbygget i?

OpenVPN. (http://openvpn.net/)

Jeg har netop slået det til, efter at være blevet inspireret af
denne tråd.
Umiddelbart virker det vist fint nok.


/Morten

BJ_2620 (30-06-2005)
Kommentar
Fra : BJ_2620


Dato : 30-06-05 11:25

Jeg sidder som bruger af VPN forbindelsen og har ingen indflydelse på valg
af VPN system.
For mig at se, ud fra kendskabet til up/og downloadhastigheden hos mig og
serveren, kører det ukomprimeret.

Any way - tak for de givne svar.

Mvh. BJ



"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> wrote in message
news:slrndbq02k.r7l.Morten.Guldager@linuxine.mogul.dk...
> 2005-06-24 Niels Stoltze wrote
> > "Kasper Dupont"
> >> BJ_2620 wrote:
> >>>
> >>> Ja, jeg mener komprimering - for at mindske overførselstiden.
> >>
> >> Den slags burde egentlig være indbygget i VPN systemet.
> >> Måske skal det bare konfigureres rigtigt for at
> >> komprimere. Måske komprimerer det som default. Har du
> >> undersøgt om VPN systemet allerede komprimerer?
> >>
> >
> > Kan du nævne hvilke VPN systemer du har set dette være indbygget i?
>
> OpenVPN. (http://openvpn.net/)
>
> Jeg har netop slået det til, efter at være blevet inspireret af
> denne tråd.
> Umiddelbart virker det vist fint nok.
>
>
> /Morten



Kasper Dupont (30-06-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Dupont


Dato : 30-06-05 12:16

BJ_2620 wrote:
>
> For mig at se, ud fra kendskabet til up/og downloadhastigheden hos mig og
> serveren, kører det ukomprimeret.

Hvad bygger du det på? Noget trafik kan jo slet ikke
komprimeres (typisk fordi det allerede er komprimeret
på et højere lag).

--
Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

BJ_2620 (05-07-2005)
Kommentar
Fra : BJ_2620


Dato : 05-07-05 11:47

Hej Kasper,

Min kommentar var ikke i forbindelse med din test af "OpenVPN.
(http://openvpn.net/)".
Den gik simpelt hen på den forbindelse, jeg har til rådighed i dag.

Mvh. Bent


"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message
news:42C3D489.ADC7137A@daimi.au.dk...
> BJ_2620 wrote:
> >
> > For mig at se, ud fra kendskabet til up/og downloadhastigheden hos mig
og
> > serveren, kører det ukomprimeret.
>
> Hvad bygger du det på? Noget trafik kan jo slet ikke
> komprimeres (typisk fordi det allerede er komprimeret
> på et højere lag).
>
> --
> Kasper Dupont -- der bruger for meget tid på usenet.
> Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
> with GFP_KERNEL on x86.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste