MS Windows
briani 27239
Serienumre til WinXP Pro/Office Pro 2003 m~
Fra : BART

Dato : 21-06-05 02:19

Hej med jer.

Jeg har en liste med mange serienumre til ovenstående og mange andre
programmmer (selvfølgelig alle originale!) og jeg har nogle spørgsmål:

Jeg vil gerne have lagret serienumrene på en eller anden fil som ligger
skjult iblandt alle andre filer i CD´erne med ovenstående programmer så jeg
slipper for at skulle indtaste disse serienumre under installation af
windows og office m.v.?

For jeg har set serienummer automatisk klar i felter under installation af
windows me og office 2000 premium så jeg bare skulle klikke på N æste for at
fortsætte installationen uden at knokle med serienumrene.
(de felter mener jeg er til at skrive serienumrene ind altså ca. 5 tegn pr.
fejlt ialt måske 4-5 felter)..

Jeg vil helst ikke bruge originale CD´er hver gang jeg skal installere
software på min PC så jeg har tænkt mig at kopiere alle mine CD´er til min
harddisk nr. 2 med mapper til hver af programmer/CD sorteret pænt med
mappenavne hvilken programmer det drejer sig om.

Så kan jeg lægge alle mine dyrebare CD´er i en bankboks så de aldrig bliver
stjålet eller brændt op.

Jeg ved ikke om det er lovligt eller ulovligt men jeg mener faktisk det er
lovligt fordi man skal jo ikke slide på eller ødelægge dyre CD´er så det er
jo vigtigt at passe godt på dem.

Jeg synes det er en dårlig ide at kopiere alle originale cd´er til cd-r for
det er alligevel hårdt at skifte cd´er efter installationen af hver cd..

Vh. Bart

Fra : Max

Dato : 21-06-05 07:23

Hej

> Så kan jeg lægge alle mine dyrebare CD´er i en bankboks så de aldrig
bliver
> stjålet eller brændt op.

Dine CD,er er ikke noget værd, det er den lille lap papir der følger
med den der koster.

Mvh Max

Fra : BART

Dato : 21-06-05 17:34

> Hej

> bliver
>
> Dine CD,er er ikke noget værd, det er den lille lap papir der følger
> med den der koster.
>
> Mvh Max

Virkelig?? Så betyder det at den lille lap med serienummeret på selve
coveret er vigtigt at have i bankboksen?? Så hvis jeg mister CD´erne kan jeg
få nye - hvordan? Hvis de altså bliver ridset til??

Til jer andre: Jeg håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål ang.
serienummeret i hovedmailen.

Men hvorfor jeg vil have seriemmeret automatisk frem i dens felter under
installationsprogrammet uden at røre en finger på bogstav-/tal-tasterne:

Hvis jeg får lagt serienummeret lagt ind i en speciel fil i hver sin
software i hver sin mappe sorteret med titelnavne på selve softwaren på min
harddisk nr. 2 så det bliver meget nemmere at aktivere
installationsprogrammet direkte fra softwaren i en af mapperne på harddisken
nr. 2 frem og få serienummeret automatisk frem på dens felter som jeg bare
skal klikke på Næste for at gå videre uden at røre tastaturet.

Så kan I se fidusen i det

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-06-05 18:33

Hey

BART wrote:
> Virkelig?? Så betyder det at den lille lap med serienummeret på selve
> coveret er vigtigt at have i bankboksen?? Så hvis jeg mister CD´erne
> kan jeg få nye - hvordan? Hvis de altså bliver ridset til??

Du må gerne hente en f.eks. WinXP CD på nettet, og installere den, bare du
har den originale licens - det er licensen der koster kassen

--
/C.T.

May U Live 2 C the Dawn

Fra : BART

Dato : 22-06-05 02:37

"Christopher Tracy" <goldartist@_remove_this_yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:d99j0d$2gda$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
>
> Du må gerne hente en f.eks. WinXP CD på nettet, og installere den, bare du
> har den originale licens - det er licensen der koster kassen

Virkelig? Hvordan og hvor kan jeg hente/bestille/købe sådan en CD?

Gælder det også OEM version??

Vh. BART

Fra : Henning

Dato : 21-06-05 21:42

On Tue, 21 Jun 2005 03:19:22 +0200, "BART" <bart-d@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>skjult iblandt alle andre filer i CD´erne med ovenstående programmer så jeg
>slipper for at skulle indtaste disse serienumre under installation af

Søg på Google efter unattended install og winnt.sif

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BART

Dato : 22-06-05 02:35

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Søg på Google efter unattended install og winnt.sif
>

> Henning
> hsb(at)image.dk
Hvad mener du med ovenstående fil? Jeg forstår ikke rigtig hvad det er for
noget?

Vh. BART

Fra : Henning

Dato : 22-06-05 18:46

>Hvad mener du med ovenstående fil? Jeg forstår ikke rigtig hvad det er for
>noget?

Søg på Google og læs lidt...
Winnt.sif er filen du skal lægge srienummer o.a. ind i.

Henning
hsb(at)image.dk