Q: Dual ram konfiguration ???
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 22:51

Somme tider sælges dual RAM pakker: 2 stk moduler, der er garanteret at
kunne køre sammen...

Hvad er baggrunden for dette ???

Hvis den aktuelle RAM er sat til en bestemt timming i bios, så burde det da
spille, så længe disse timings ikke er sat for optimistisk til den dårligste
af de kredse der er i maskinen ???

Har forsøgt mig med en konfiguration hvor 2 stk blokke a 256mb sad i dual,
og så tilføjjede jeg en ekstra nogen langsommere 512mb blok, og satte
timings efter denne... Maskinen botter og ser fin ud, men er en lille smule
mere ustabil, og jeg har haft uforklarlige nedbrud i bl.a. Cubase...

Anyone ???

---
MBJ

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 23:54

Mystisk... På mit DFI lan party (Nforce 2 chipset) kan jeg til syneladende
køre dual channel med 3 stk blokke a 256mb - Hvem kan forklare dette for mig
???

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-06-05 01:08

Morten Bo Jensen wrote:
> Mystisk... På mit DFI lan party (Nforce 2 chipset) kan jeg til syneladende
> køre dual channel med 3 stk blokke a 256mb - Hvem kan forklare dette for mig
> ???

Så er det formentlige kun de første 512 MB der er dual speed adgang til,
de sidste 256 er så lidt langsommere at tilgå...

prøv evt at lave en benchmark med og uden det 3. modul, tror faktisk det
kan sløve den lidt

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 08:05

Ja, det gætter jeg også på, men alt i alt tror jeg nu hellere at jeg vil
beholde det ekstra modul, og jeg ved fra tidligere test jeg har læst, at
netop Nforce2 næsten ikke vinder noget ved at køre i dual opsætning...