""Morten M.Jørgensen"" <grinder213@FUCKSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
news:42b733df$1@news.wineasy.se...
> Jeg har et problem med min internetforbindelse, som jeg har via vores
> antennelaug (
www.nal-net.dk) og leveres via et Scientific Atlanta -
> Webstar modem. Problemet består i at min forbindelse til internettet
> forsvinder med jævne mellemrum - skype, msn mister forbindelsen og
> ligeledes usenet og http. Når forbindelsen er væk indikerer modemet
> alligevel via "cable" LED'en at der er forbindelse over kabel-linket.
> Forbindelsen mellem computer og modem fejler heller ikke noget da jeg kan
> se på min softwarefirewall (Sygate firewall pro) og på modemmet at der er
> kommunikation mellem de to enheder. Hvis nettet er nede i længere tid kan
> jeg med fordel genstarte modemmet og samtidig hive netstikket til min
> computer ud. Nå modemmet har genetapleret kabelforbindelse sætter jeg
> netstikket i og der er forbindelse til internettet....i 20 minutters tid
> :(
Cable blinker også når der forgår aktivitet, som eksempelvis at modemet
prøver at låse på kanalerne og oprette forbindelse til netværket. Så efter
al sandsynlighed er forbindelsen væk når du prøver.
> Er det ISP'en eller mig der har et problem?
Det er det svære spørgsmål. Jeg har tit oplevet at det skyldes problemer med
antenne tilslutningen på modemet. Min erfaring har derfor været at ISPen tit
sender en tekniker ud, han (eller hun) klipper stikket af enden, og sætter
et nyt på.
Hvis det ikke er det, kunne det tyde på at nogle signal forhold ikke er helt
iorden på din forbindelse. Det ville en support sikkert kunne se... eller
måske kan man i webinterfacet på modemet. Det kunne du jo undersøge. Hvis
der står nogle værdier, kan du jo evt. skrive dem her, så kigger vi på dem.
/Kaare