Opstart af firma
Fra : Willi Rouainia

Dato : 20-06-05 20:28

Hej med jer jeg har et hurtigt og konkret spørgsmål

Jeg har skudt ca. 300.000 kr ind i min nye sandwichbar

Er det så rigtigt at jeg teoretisk kan hive 300.00 kr ud igen når de nu
har tjent sig ind UDEN og betale skat af dem ???

vh

willi

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-06-05 07:15

"Willi Rouainia" <Willi@thekrew.dk> wrote in message

> Er det så rigtigt at jeg teoretisk kan hive 300.00 kr ud igen når de nu
> har tjent sig ind UDEN og betale skat af dem ???

Teoretisk ja, men i praksis vil du være nødt til at afskrive investeringen
over en længere periode end 1 år og så skal du betale skat allerede fra år
1.

Eksempel:
Investering 300.000 kr
Overskud 300.000 kr om året
Afskrivning 50.000 kr om året

Til beskatning 250.000 kr om året.

Afskrivningen er udtryk for, at investeringen langsomt mister værdi, f.eks.
fordi en maskine bliver slidt op og måske skal udskiftes efter 6 år (som
ovenfor : 300.000 / 50.000 = 6).

Afskrivningen er altså meget afhængig af hvad der er tale om for en dims /
maskine / ejendom m.m.

hilsen
Uffe

Fra : Willi Rouainia

Dato : 21-06-05 14:10

hmm

Feks

har jeg givet 170.000 kr i REN afståelse af forretningen

det burde da være muligt og trække 100 % skattefrit ud igen eller hva ??

vh

willi

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-06-05 14:21

"Willi Rouainia" <Willi@thekrew.dk> wrote in message

> har jeg givet 170.000 kr i REN afståelse af forretningen
>
> det burde da være muligt og trække 100 % skattefrit ud igen eller hva ??

Ja, men næppe det hele første år. Nærmere kan JEG ikke komme det.

hilsen
Uffe

Fra : Jesper

Dato : 27-06-05 12:55

Hvilken virksomhedsform er det?

For hvis det er et ApS så tror jeg ikke du kan få noget ud skattefrit før du
sælger anparterne eller lukker firmaet.