PHP version 5
Fra : Kent Andersen

Dato : 20-06-05 19:09

Hej!

Da jeg opgraderede min Fedora til C4, fik jeg også PHP skiftet fra version 4
til version 5.

Herefter har jeg fået problemer med sider, der anvender sessions og cookies.

Jeg kan hverken sætte cookies eller sessions efter opgraderingen, og hvis
jeg ruller tilbage til en PHP version 4 fungerer det igen uden problemer.

Jeg har checket ting som session.auto_start og register_globals, men begge
disse options står ens i den "gamle" og den nye php.ini.

Er der options i php.ini der er blevet ændret fra version 4 til 5 eller er
det noget i php-koden der skal gøres anderledes?

M.v.h.

Kent

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-06-05 20:09

Kent Andersen wrote:

> Jeg har checket ting som session.auto_start og register_globals, men begge
> disse options står ens i den "gamle" og den nye php.ini.

Et gæt, men har du tjekket "session.save_path" (kan ikke lige huske hvad
den hedder) ?

Mvh
Tonni

Fra : Kent Andersen

Dato : 21-06-05 15:12

"Tonni Aagesen" <goes.to@dev.null> wrote

> Et gæt, men har du tjekket "session.save_path" (kan ikke lige huske hvad
> den hedder) ?

Det var simpelthen perfekt. "session.save_path viste /var/lib/php/session,
men det fik mig til at se lidt på rettigheder, og det løste problemet.
Rettighederne stod til en anden bruger end den apachen kører, og det går
naturligvis ikke.

Tak for hjælpen.

M.v.h.

Kent