Line til trolling
Fra : Hansen

Dato : 20-06-05 17:20

Hej
er der nogen der ved hvilken line på multihjul er den mest foretrukne når
man troller
mhv Freddy

Fra : 7c

Dato : 20-06-05 18:37

"Hansen" <fh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> er der nogen der ved hvilken line på multihjul er den mest foretrukne når
> man troller
> mhv Freddy

Det er vel en smag sag. Jeg bruger selv nylonline 0.38mm. Det tager omkring
10 kilo. Jeg synes ikke at det gør noget at det er en line der kan give sig
lidt. Andre foretrækker en fireline der er lige så elastisk som en stålwire.
Således kan de mærke/se selv det mindste hug. Fyld evt. selv en af hver
slags på hver sit hjul og fisk en sæsson med det. Så ved du derefter hvad du
finder bedst at arbejde med.

Vh.

Søren

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 21-06-05 08:17

> [...]
> Hej
> er der nogen der ved hvilken line på multihjul er den mest foretrukne når

Hej Freddy

Af hensyn til udløserklemmer på downrigger, sideliner mm. er det efter min
mening bedst med en line der fylder lidt, derfor er linen i vores båd en
0,38 Berkeley Big Game, som også har den fordel at den er relativt billig.
Set hos http://www.herning-baadcenter.dk/ til kr. 99- for 820 meter.
Vi har testet linen på en 15,5 kg. laks,- så den er god nok.

Mvh
Henning