Advarsel mod Tele2adsl.
Fra : Jakob

Dato : 20-06-05 13:49

Jeg vil lige komme med en advarsel. Jeg har tele2 som udbyder af adsl og
deres forbindelser er mildest talt ustabile for tiden. Over flere uger
er jeg jævnligt forhindret i at komme på nettet, og det er IKKE lokale
problemer da opkald til supportere har bekræftet at deres linier var
nede.

Jeg har nu IGEN ikke hul igennem, og tlf. supporten kunne ikke fortælle
mig hvornår de regner med at det er rettet, eller hvordan prognoserne
ser ud fremover.

Derfor vil jeg fraråde alle at benytte tele2 som adsl udbyder, de har
simpelthen ikke styr på teknikken som det er nu.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-05 13:54

Jakob <no@mail.com> crashed Echelon writing

> Derfor vil jeg fraråde alle at benytte tele2 som adsl udbyder, de har
> simpelthen ikke styr på teknikken som det er nu.

Kommer da an på hvad årsagen til nedbrudene er.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-06-05 14:06

Bjarke Andersen wrote:

> Kommer da an på hvad årsagen til nedbrudene er.

Man bør generelt ikke vælge Tele2. Tele2 har store problemer med, at
håndtere opsigelser og behandle deres kunder ordenligt.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 20-06-05 17:59

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> wrote in message

> Man bør generelt ikke vælge Tele2. Tele2 har store problemer med, at
> håndtere opsigelser og behandle deres kunder ordenligt.

Kender ikke noget til det. Det fungerede uden probs.

Mogens

Fra : Jakob

Dato : 20-06-05 14:36

In article <Xns967B979D942A0bjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Kommer da an på hvad årsagen til nedbrudene er.

Hvorfor ?? Det er ikke generelle nedbrud på hele nettet, men noget tele2
selv administrerer. Sidst jeg fik et svar med kød på var at de havde
problemer med en central router.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-05 14:46

Jakob skrev:

>Hvorfor ??

Hvis du endelig vil advare, hvorfor gør du det så ikke i den
rigtige gruppe til indlæg om adsl?

--
Knud

Fra : Jakob

Dato : 20-06-05 15:14

In article <e3idb1lo3iflq2jbra5hg6qoknme46dpdh@dtext.news.tele.dk>,
ellentoft@mail.tele.invalid says...

Nok fordi jeg ikke kendte til den gruppe, men jeg vil da poste et indlæg
der også.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-06-05 16:20

> Hvorfor ?? Det er ikke generelle nedbrud på hele nettet, men noget tele2
> selv administrerer. Sidst jeg fik et svar med kød på var at de havde
> problemer med en central router.

Fordi har du hørt om kabelfejl, peering problemer osv.?

Ja nogle ting som de selv er herre over har de måske ikke styr på, men
kvindeservice bliver sjældent informeret om den reelle årsag til hvorfor
kunderne ikke kan komme på nettet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob

Dato : 20-06-05 19:25

In article <Xns967BB04425C55bjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Fordi har du hørt om kabelfejl, peering problemer osv.?

Summa sumarum hvis de ikke har styr på deres system så er de ikke
proffesionelle nok. Selvfølgelig kan der være generelle problemer med
ting de ikke er herrer over, det er ikke tilfældet her. Hvis de har
problemer med en central router så burde man vel have noget redundans i
systemet, eller dimensionere det efter den trafik de har. De ved jo
præcis hvor mange kunder de har, og hvormange der er på vej.

Hvis trafikmængden er et problem så må de stoppe for tilgang af kunder
til de kan overskue det.

> kvindeservice bliver sjældent informeret om den reelle årsag til hvorfor
> kunderne ikke kan komme på nettet.

Nej det er muligt, det kan så puttes på listen over uproffesionelle
handlinger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-06-05 20:49

Hej Jakob, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis trafikmængden er et problem så må de stoppe for tilgang af
> kunder til de kan overskue det.

Hvis nye kunder er på centraler, hvor "Tiscali" (dvs. nu Tele2) har
ADSL-udstyr, kobles de formentlig op på dette. I så fald er der næppe
noget problem.

De omtalte problemer (som jeg intet ved om udover at have læst om dem)
rammer kun "gamle Tele2"-kunder. Jeg sidder med en Tiscaliopkobling.
Siden vi blev sammenkørt med Tele2's net for 3 måneder siden har det
kørt perfekt (hvilket det også gjorde inden, forstås).
Jeg har heller ikke hørt om andre "Tiscalikunder", der har mærket det
fjerneste til de nævnte problemer.

Dvs. de må opstå et sted inden, at "gamle Tele2"-kunder hægtes på det
fællesnet, som begge grupper kører på.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-06-05 09:43

> Hvis nye kunder er på centraler, hvor "Tiscali" (dvs. nu Tele2) har
> ADSL-udstyr, kobles de formentlig op på dette. I så fald er der næppe
> noget problem.

Heller ingen problemer her, alt fungerer i den skønneste orden.

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin McFly

Dato : 20-06-05 15:30

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
>
> Derfor vil jeg fraråde alle at benytte tele2 som adsl udbyder, de har
> simpelthen ikke styr på teknikken som det er nu.

Har opsagt mit af samme grunde.