ASP / access / datofelter insert af tom st~
Fra : please-answer-here

Dato : 20-06-05 13:11

I en form indtaster brugeren en dato på formen ddmmåå. Denne dato
konverterer jeg under normale forhold til #mm-dd-åå" og laver en
insert into ............... med den konverterede dato

Men hvordan skal jeg indsætte/konvertere en tom datostreng fra formen så jeg
ikke får fejl i min insert

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-05 14:03

please-answer-here skrev:

> Men hvordan skal jeg indsætte/konvertere en tom datostreng fra formen så jeg
> ikke får fejl i min insert

Tjek om strengen er tom og indsæt NULL (eller en standarddato) hvis det
er tilfældet.

Fx

Function prepDato(frmDato)
If Len(frmDato) < 6 Then
   prepDato = "NULL"
Else
   prepDato = "#" & _
      Mid(frmDato, 3, 2) & _
      "-" & _
      Left(frmDato, 2) & _
      "-" & _
      Right(frmDato, 4)
End If
End Function

NB: Ovenstående funktion tjekker kun ganske lidt i forhold til inddata -
datoer som "4. august 2003" og "31-3-2004" håndteres fx ikke korrekt.

Man kan med fordel benytte sig af isDate-funktionen til at tjekke med,
og DateSerial (i Access) til at generere datoen med.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : please-answer-here

Dato : 20-06-05 14:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Tjek om strengen er tom og indsæt NULL (eller en standarddato) hvis
> det er tilfældet.
>
> Fx
>
> Function prepDato(frmDato)
> If Len(frmDato) < 6 Then
> prepDato = "NULL"

Mange tak for hjælpen. Jeg havde glemt citationstegnene omkring NULL.