fjerne dele af dokument m javascript
Fra : Atte André Jensen

Dato : 20-06-05 08:05

Hejsa

Jeg har lavet den klassiske adresse-ting med en select til lande og en
til stater. Vha javascript og onChange ændrer jeg indholdet af
stater-select'en når landet ændres.

Jeg synes imidlertid stat-selecten helt burde forsvinde når et land uden
stater er valgt. Er der nogen som har et godt forslag til hvordan dette
gøres?

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk - remove the underscores to reply

Fra : Christian Hansen

Dato : 20-06-05 08:31

Hej

Hvis du giver den en id, kan du vise/skjule den via
element.style.display = "block" eller element.style.display = "none";

display kan du læse om her:
http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#propdef-display

Hvis elementet stadig skal påvirke sidens øvrige indhold, selvom det er
skjult, kan du benytte visibility i stedet :
http://www.w3.org/TR/CSS2/visufx.html#propdef-visibility

Mvh Christian

Fra : Atte André Jensen

Dato : 20-06-05 09:52

Christian Hansen wrote:

> Hvis du giver den en id, kan du vise/skjule den via
> element.style.display = "block" eller element.style.display = "none";

Tak, det virkede efter hensigten...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-05 10:31

Christian Hansen skrev:

> [...]

> Hvis elementet stadig skal påvirke sidens øvrige indhold, selvom det er
> skjult, kan du benytte visibility i stedet :

Valget mellem display og visibility kan også afhænge af et par andre
ting.

For det første er understøttelsen af vis/skjul med visibility bedre end
med display (så vidt jeg husker kan fx ældre Opera-udgaver ikke lave
vis/skjul via display).

For det andet er det et spørgsmål om man vil have den tomme plads efter
elementet "spist" eller ej - altså om resten af layoutet på siden skal
ændres når man fjerner selectboksen. Står elementet på en linje for sig
selv, kan det se meget godt ud at rykke linjen op, men står det på en
linje sammen med andre elementer, er det måske nok bare at gøre
elementet usynligt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen