Hvad fugl er dette ?
Fra : Max

Dato : 19-06-05 22:57

Hej

Nogen der kan fortælle hvilken fugl dette er ?

http://www.sandcastle.dk/Billeder/fugl.jpg

Jeg unskylder billedes kvalitet, konen tog det gennem en 7X50
kikkert med et Canon Ixus digitalt kamera.

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-06-05 23:05

> Hej
>
> Nogen der kan fortælle hvilken fugl dette er ?
>
> http://www.sandcastle.dk/Billeder/fugl.jpg

Sangdrossel med en godbid i næbbet, der får det til at se ud som om den har
nedadbøjet næb.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 19-06-05 23:17

Hej Preben

> Sangdrossel med en godbid i næbbet, der får det til at se ud som om den
har
> nedadbøjet næb.

Ja, jeg havde lige set den fange noget i græsset, takker for info.

Mvh Max

Fra : Beng

Dato : 20-06-05 12:09

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:42b5e9aa$0$177
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> http://www.sandcastle.dk/Billeder/fugl.jpg

My guess= Mistle thrush (Turdus viscivorus).

//Ben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-05 19:37

"Beng" <xnews88REMOVE@yahoo.se> skrev i en meddelelse
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:42b5e9aa$0$177
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> My guess= Mistle thrush (Turdus viscivorus).

Der er to ting der taler for Sangdrossel: Ingen mørke steder ved
vingeforkant, mistel har ofte 'en klump' pletter der. Mørke bukser, mistel
lyse.
Og så virker den lidt slank i det, en Misteldrossel er normalt mere fyldig.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 20-06-05 23:53

Hej

> [...]
> lyse.
> Og så virker den lidt slank i det, en Misteldrossel er normalt mere

For en sikkerheds skyld er her lige et par dårlige billeder mere

http://www.sandcastle.dk/Billeder/fugl1.jpg
http://www.sandcastle.dk/Billeder/fugl2.jpg

Mvh Max

Fra : Beng

Dato : 21-06-05 08:27

> [...]

> Jeg unskylder billedes kvalitet, konen tog det gennem en 7X50
> kikkert med et Canon Ixus digitalt kamera.

Well.. I change my guess to Song trush(Turdus philomelos)

//Ben