Hjælp til Bios vedr. nyt bundkort
Fra : John T.

Dato : 19-06-05 22:38

Hej !
Jeg har isat et RZ 7VM400AM-RZ bundkort
med en AMD 1700+ CPU
Første spørgsmål:
CPU Host Control stod i Disabled,
har sat den til Enabled ! (Rigtigt eller forkert ?)

Andet spørgsmål:
DRAM Clock (Mhz) står i SPD (Hvad det så end betyder ??)
Der kan skiftes til:
133-DDR 266
166-DDR 333
200-DDR 400
Hvad skal jeg gøre ???
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 19-06-05 22:57

Glemte lige begrundelse for spørgsmålet:
Ved opstart af XP (Biosoplysningerne)
siger den at jeg kører med en CPU Athlon 2500+
det gør jeg jo ikke, men en 1700+
John

Fra : JK

Dato : 20-06-05 12:23

On Sun, 19 Jun 2005 23:57:10 +0200, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

>Glemte lige begrundelse for spørgsmålet:
>Ved opstart af XP (Biosoplysningerne)
>siger den at jeg kører med en CPU Athlon 2500+
>det gør jeg jo ikke, men en 1700+

Hvad den skriver 2500+ eller 1700+ under opstart er ret ligegyldigt.

Men du bør jo vide lidt om, hvad en 1700+ skal køre og 2500+ skal
køre, og så undersøge hvordan systemet rent faktisk kører.

Til dette bruger man programmet CPU-Z

Download det (google) og kør det.

Så vidt jeg husker (gamle sager dette her): kører en 1700+ 1466 MHz
(11 x 133) og en 2500+ 11x166,6=1833 MHz.

Jeg mener hermed, at din PC muligvis kører med forkert fsb på 166.
Hvor den kunne være 133.

Ikke fordi det er alvorligt. Det er overclocking, og dette kan mange
1700+ sagtens klare.

SPD er en Auto indstilling for ram, og det burde være OK.

Raid er når 2 harddiske kører sammen formatteret i striber. Det har du
ikke vel ? 2 harddiske.

IDE er den parallelle interface til en harddisk, - fladkabel. Ellers
har man seriel harddisk, sata, med en meget smallere kabel.

mvh

John

Fra : John T.

Dato : 20-06-05 12:43

Hej JK !
Det lyder som om du har fat i noget af det jeg efterlyser,
men er på vej til arbejde, så jeg vil gerne vende tilbage
senere, foreløbig-tak !
John

Fra : John T.

Dato : 21-06-05 00:52

> [...]
>
> IDE er den parallelle interface til en harddisk, - fladkabel. Ellers
> har man seriel harddisk, sata, med en meget smallere kabel.

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er dygtig nok til dette her, har kørt
CPU-Z og åbnet alle fanerne og printet dem ud, så må én af vennerne
kikke på det ved lejlighed.
har skiftet fra Raid til IDE, har godt nok 2 diske men de kører ikke sammen,
de sider begge på slot 1 med rundt IDE kabel.
På slot 2 sider der en mindre disk sammen med Cd-Rom drev, også med
rundt IDE kabel.
Da maskinen kører fint lader jeg den være sådan indtil videre,
så tak for ulejligheden !!
Hilsen John

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 20-06-05 08:03

John T. wrote:
> Hvad skal jeg gøre ???

Hvad med at downloade en manual ?
<http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Manual/Manual_List.htm>

--
Ejvind

Fra : John T.

Dato : 20-06-05 11:14

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at downloade en manual ?
> <http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Manual/Manual_List.htm>
> Ejvind

Hej Ejvind
Det har jeg så gjort, men så spørges der om jeg vil bruge "IDE"
eller "RAID" og det aner jeg ikke en pind om hvad betyder.
John