Billigst internet via modem
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 19-06-05 18:58

Hej!

Hvis man bor på landet og kun har mulighed for at få internet via modem,
hvilken udbyder er så billigst?

PFT

Tommy

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-06-05 00:11

Tommy Nielsen wrote:
> Hej!
>
> Hvis man bor på landet og kun har mulighed for at få internet via modem,
> hvilken udbyder er så billigst?

Det er efterhånden noget tid siden jeg fik ADSL, men du kan
kigge på dels TDC Internets tilbud og dels Cybercitys
tilbud. TDC havde noget NetTid med 80 timer/måned for 299
(med mulighed for at opspare ubrugte timer i op til 2
måneder), og Cybercity havde noget FastPris med 8 timer om
dagen (uden mulighed for at opspare ubrugte timer til næste
dag) til en noget dyrere pris.

Cybercity har stadig deres:
<
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/modem_forbindelse/fastpris_abonnement/

Desværre er tilbudet jo lidt ufleksibelt, men det kan være
at du nogenlunde passer ind i deres "surfer max 2 timer i
døgnet"-profil.

TDC har også stadig NetTid med 10, 20, 30 eller 80
forudbetalte timer, ret fleksibelt.
< http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_tid >
<
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_priser >

Hvis du har et stort forbrug, så vil jeg anbefale NetTid 80
fremfor FastPris480, undtagen hvis dit forbrug er mege-stort.

Men hvis dit forbrug er begrænset, så bør du naturligvis
også kigge på hvad andre tilbud Cybercity og TDC har. Og
også evt. andre udbydere. Jeg har ingen erfaring med lavt
Internetforbrug, og kan derfor ikke hjælpe.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ShutEye

Dato : 20-06-05 12:10

<snip>

Tjek hvad det koster ekstra for ISDN, noget hurtigere og mere stabilt.
Samtidig har du stadig en telefonlinje fri når du surfer.
Jeg var meget glad for den løsning i 'gamle dage' :)

> Men hvis dit forbrug er begrænset, så bør du naturligvis også kigge på hvad andre tilbud
> Cybercity og TDC har. Og også evt. andre udbydere. Jeg har ingen erfaring med lavt
> Internetforbrug, og kan derfor ikke hjælpe.

Lol :)

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 20-06-05 14:18

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message
> [...]
> Samtidig har du stadig en telefonlinje fri når du surfer.
> Jeg var meget glad for den løsning i 'gamle dage' :)

Ja, noget isdn er jeg også nået frem til er sagen.- der vil ikke være tale
om mere end max et par timer på nettet her og der med jævne mellemrum - så
jeg skal altså ha' fat i et slags ikke-superbruger abonnement! Jeg håber på
at nogen kender til noget møgbilligt!!! Kan man ikke få noget a la webspeed
hvor man kan være online ubegrænset, men med begrænset hastighed til en
meget billig penge?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-05 14:45

Tommy Nielsen skrev:

>Kan man ikke få noget a la webspeed
>hvor man kan være online ubegrænset, men med begrænset hastighed til en
>meget billig penge?

Nej, det vil aldrig kunne løbe rundt for nogen udbyder.

Der var engang nogle udbydere, der tilbød ubegrænset internet med
modem for omkring 500 kr/mdr., men det blev hurtigt opgivet og
man måtte ikke være på hele tiden.

Udbyderne skal jo betale teletrafik for hvert minut uanset om man
henter/sender noget eller ej..
--
Knud

Fra : ShutEye

Dato : 20-06-05 17:57

> [...]
>
> Der var engang nogle udbydere, der tilbød ubegrænset internet med
> modem for omkring 500 kr/mdr., men det blev hurtigt opgivet og

Yep. Det havde jeg hos Worldonline, flatrate selv med begge linjer kørende.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-06-05 21:00

Hej Knud Gert Ellentoft, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Der var engang nogle udbydere, der tilbød ubegrænset internet med
> modem for omkring 500 kr/mdr., men det blev hurtigt opgivet og
> man måtte ikke være på hele tiden.

Det blev faktisk ikke "opgivet" som sådan.

Udrulningen af ADSL løb ind i masser af forsinkelser, hvorfor bl.a.
World Online (og CC, men dem kendte jeg ikke forholdene under)
allersidst i 1999 (november eller december) som plaster på såret tilbød
det nævnte produkt under specielle vilkår.

Det var på forhånd sagt, at det ville stoppe, efterhånden som man med
tiden kunne få ADSL. Og de der ikke kunne få ADSL (pga. afstand
tilcentraler, områder med centraler der ikke blev lagt ADSL-udstyr ind
på etc.), ville kun kunne beholde produktet, indtil man vidste, at de
ikke ville kunne tilbydes ADSL.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-05 21:25

Rudi Stegen skrev:

>Det blev faktisk ikke "opgivet" som sådan.

Det har du da ret i, men var der blot en rimelig forretning i
det, så var det sikkert fortsat.
--
Knud

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-06-05 23:25

> Det har du da ret i, men var der blot en rimelig forretning i
> det, så var det sikkert fortsat.

Åh ja. Og som du selv nævnte
(<news:dshdb19c12s61sv0j452jba4i97aoujucj@dtext.news.tele.dk>), skal
udbyderne med et sådant produkt betale minutafgift til TDC, hvorfor der
i snit helt sikkert skal bindes mange penge i halen på hver kunde.

Ligesom du og mange andre husker, var man med minutopkoblingen vild
nærig, og alligevel var det helt specielle måneder, hvor jeg kom under
6-700 kr. Jeg tør ikke tænke på, hvad jeg kostede World Online de ca. 8
måneder, fra jeg fik "500 kr.s fastpris på dialup", til jeg fik ADSL.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : BSV

Dato : 30-06-05 07:59

Er du sikker på du ikke kan få ADSL, det er der meget få der ikke kan hvis
man er lidt ihærdig.

MVH
BSV