Semphron 3200+ s. 754 samme som athlon64 u~
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 19-06-05 18:44

Kan det passe at en Semphron 3200+ socket 754 er akkurat magen til Athlon64
3200+ ..cpuén bare uden 64bit delen?

Dvs. samme styrke osv. bare kun kompatibel med 32bit programmer osv??

Fik det at vide af en IT tekniker.. men ville lige tjekke om det er andre
der har set/læst det.!.

/DN

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-06-05 20:24

Daniel Nielsen wrote:
> [...]
>
> Dvs. samme styrke osv. bare kun kompatibel med 32bit programmer osv??
>
> Fik det at vide af en IT tekniker.. men ville lige tjekke om det er andre

det passer nok meget godt... men vil nu ikke anbefale en sempron til
nogen, især ikke da socket 754 platformen er ved at uddø

Fra : P. Sørensen

Dato : 19-06-05 22:36

"Esben von Buchwald">
>det passer nok meget godt... men vil nu ikke anbefale en >sempron til
> nogen, især ikke da socket 754 platformen er ved at >uddø

Ikke anbefale.. pga. dens præstationer, eller mhb. på senere opgradering?

/DN

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-06-05 00:50

> Ikke anbefale.. pga. dens præstationer, eller mhb. på senere opgradering?

Begge dele. Semprons modelnummer/performance rating er givet efter en
tilsvarende Celeron, og vi ved alle at Celeron performer ret dårligt. Så
hellere smide et par hundrede mere og få en AMD64 3000+ eller 3200+

Fra : JK

Dato : 20-06-05 09:38

On Mon, 20 Jun 2005 01:50:18 +0200, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

>Begge dele. Semprons modelnummer/performance rating er givet efter en
>tilsvarende Celeron, og vi ved alle at Celeron performer ret dårligt. Så
> hellere smide et par hundrede mere og få en AMD64 3000+ eller 3200+

Kender altså een som sværger til en sempron 3500+ på socketA. Det er
altså kanon-billigt, og det performer kvikt nok. Med en stor ny
harddisk og 512 Mbyte ram !
Desuden med agp, og grafikkort med store ram mængder fås med passiv
køling til 400 kr.

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 20-06-05 17:52

> Kender altså een som sværger til en sempron 3500+ på socketA. Det er
> altså kanon-billigt, og det performer kvikt nok. Med en stor ny
> harddisk og 512 Mbyte ram !

Så kender du ham åbenbart ikke godt nok, for den hurtigste Sempron CPU du
kan få til Socket A er en 3000+ (som kører 2 GHz)...

> Desuden med agp, og grafikkort med store ram mængder fås med passiv
> køling til 400 kr.

Masser af RAM betyder hverken at det er godt eller hurtigt...

Brian

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-06-05 01:13

> [...]
> harddisk og 512 Mbyte ram !
> Desuden med agp, og grafikkort med store ram mængder fås med passiv

Og nu kender jeg én, hvis viden om hardware nok ikke er hans største
force

Fra : Jakob

Dato : 19-06-05 20:27

In article <42b5af03$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
daniel_nielsen@mail.dk says...
> Kan det passe at en Semphron 3200+ socket 754 er akkurat magen til Athlon64
> 3200+ ..cpuén bare uden 64bit delen?

Mener du ikke sempron 3100 ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : P. Sørensen

Dato : 19-06-05 22:35

"Jakob"
> Mener du ikke sempron 3100 ??

Kan godt være det var 3100 versionen.

/DN

Fra : Joe Sandøe

Dato : 27-06-05 09:30

"Daniel Nielsen" <daniel_nielsen@mail.dk -slet.> wrote in message
> [...]
>
> Dvs. samme styrke osv. bare kun kompatibel med 32bit programmer osv??
>
> Fik det at vide af en IT tekniker.. men ville lige tjekke om det er andre

Der er da også en cache forskel som betyder noget. Hvis man så kigger på
ydelsesforskel så er den bestemt stor.
Se eventuelt her:
http://www23.tomshardware.com/index.html?modelx=33&model1=73&model2=70&chart=20

I pris/ydelse mener jeg at man får mere for pengene ved køb af en Athlon64

Vh Joe