Hvorfor er den så langsom?
Fra : Monty

Dato : 19-06-05 10:25

Jeg har en 1mbit line fra CC men jeg synes den er noget langsom til at hente
siderne ind. Vi er 2 maskiner der deles om forbindelsen men selvom den anden
er slukket går det meget langsomt. Der er ingen probelemer med at downloade.
Det går pænt stærkt men det er selve surfing der tager noget lang tid.

Jeg er forbundet med en hub og min router som er en Aethra starvoice 1020.
Er der noget skal slåes til/fra.

Min computer (xp pro) kører med at den får automatisk tildelt en ipadresse
men selvom jeg indstiller den til en fast går det langsomt.

Nogen forslag?

Monty

Fra : Monty

Dato : 19-06-05 10:31

Det skal siges at jeg har prøvet at måle hvor hurtig en side bliver læst ind
i henholdsvis IE og Slimbrowser som jeg normalt bruger og der er IE faktisk
hurtigere

Monty

Fra : Monty

Dato : 19-06-05 10:38

Jeg har testet min forbindelse med tdc online tester og den siger at jeg
ligger på en 1024/512 så jeg får det jeg betaler for men jeg forstår ikke
den er så lang tid om at hente en side ind på min computer

Monty

Fra : Jens G

Dato : 19-06-05 12:31

On Sun, 19 Jun 2005 11:38:18 +0200, "Monty" <team6011@mail.adsl.dk>
wrote:

>Jeg har testet min forbindelse med tdc online tester og den siger at jeg
>ligger på en 1024/512 så jeg får det jeg betaler for men jeg forstår ikke
>den er så lang tid om at hente en side ind på min computer

Du må komme med et eksempel på en side den er langsom til at hente,
samt hvor lang tid det tager.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Monty

Dato : 19-06-05 19:44

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> Du må komme med et eksempel på en side den er langsom til at hente,
> samt hvor lang tid det tager.

Det var dr.dk jeg brugte som prøve. I begge tilfælde tog det ca 15 sek. Nu
prøvede jeg lige igen og der tog det 2-3 sek men igen med et lille forspring
til IE

Monty

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-06-05 10:42

"Monty" <team6011@mail.adsl.dk> skrev i en meddelelse
[..] Klip [..]
> Jeg er forbundet med en hub og min router som er en Aethra starvoice 1020.
> Er der noget skal slåes til/fra.
Har du prøvet at koble uden om din hub - altså direkte til routeren?

Jeg har selv samme router og oplever ikke nogen problemer.

/MD

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-07-05 01:21

> Min computer (xp pro) kører med at den får automatisk tildelt en ipadresse
> men selvom jeg indstiller den til en fast går det langsomt.
>
> Nogen forslag?

ja
Har du en software firewall på din PC ?

fx en indholdsscanner som scanner http trafik ?
/mikkel

Fra : rEh

Dato : 06-07-05 09:10

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@notfound.invalid> skrev i en meddelelse

> ja
> Har du en software firewall på din PC ?
>
> fx en indholdsscanner som scanner http trafik ?
> /mikkel

måske for lidt ram