Campingvogn og reservehjul !
Fra : K. Larsen

Dato : 19-06-05 08:59

Hvordan gardere i andre jer med hensyn til punkering på cv´en når i køre
afsted.

Det er vel ikke så normalt at man medbringer reservehjul til en cv ?

Kim

Fra : flander60

Dato : 19-06-05 09:25

Jeg har købt "lappegrej" på dåse - så kan man komme til nærmeste værksted.
Reservehjul vejer efter min mening for meget.

Flemming

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-06-05 22:28

> Jeg har købt "lappegrej" på dåse - så kan man komme til nærmeste værksted.
> Reservehjul vejer efter min mening for meget.
>
> Flemming

Det holder desvære nok ikke i virkeligheden, da man som regel kører for
langt med halv/heldt fladt dæk, det kan ikke lappes.

Jeg oplevede, i år, på vej hjem fra kroatien at dækket eksplodere, der
hjælper det heller ikke.

Hilsen Jørgen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 19-06-05 09:50

> [...]
> afsted.
>
> Det er vel ikke så normalt at man medbringer reservehjul til en cv ?

De foregående år har jeg blot haft en spraydåse med lappe-skum.
Heldigvis uden at få brug for den.
I år har jeg en ny(ere) vogn med et lappe-kit (skum + minikompressor). Det
må kunne købes i løs vægt.
Hvis man sørger for at dækkene er max 5 år gamle burde man da også være godt
garderet.

ivan, århus

Fra : Ib

Dato : 19-06-05 13:41

Reservehjul eller ej?

Ja med det nye lappegrej på "dåse" er man jo godt hjulpet - HVIS nu det er
en "alm." punktering.

Men, hvad nu såfremt man kar kørt nogle hundrede meter inden punkteringen
opdages?

Så er hjult/dækket formentlig ødelagt.

Her er problemet.

I Tyskland skal man medbringe reservehjul så man kan komme af vejbanen
hurtugst muligt.
ellers risikerer man at blive slæbt væk for regnimg og en bøde oveni.

så medbring et hjul

god sommer

Eks

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-06-05 22:29

> [...]
> må kunne købes i løs vægt.
> Hvis man sørger for at dækkene er max 5 år gamle burde man da også være

Mine dæk var 3 år, da det ene eksploderede på vej hjem fra Kroatien.

Hilsen Jørgen

Fra : Hans Duggen

Dato : 19-06-05 16:17

--
Jeg kører op til 20.00 km på camping hvert år og har ikke
reservehjul med. Den bedste gardering er efter min mening at sørge

God rejse - og campinginfo fra www.hanses-campingsider.dk

Fra : Hans Jensen

Dato : 19-06-05 16:22

Reservehjulet hænger da altid under CV

Mvh Hans

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-06-05 16:24

Hans Jensen wrote:

> Reservehjulet hænger da altid under CV

Nej, det er ikke altid sådan. På nogle vogne hænger det ganske rigtigt under
vognen, men på andre, er det placeret i gaskassen og endelig er der mange,
der ikke er udstyret med et reservehjul.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Steen Larsen

Dato : 19-06-05 17:02

Carsten Stage wrote:

> Nej, det er ikke altid sådan. På nogle vogne hænger det ganske
> rigtigt under vognen, men på andre, er det placeret i gaskassen og
> endelig er der mange, der ikke er udstyret med et reservehjul.

Jeg har valgt en helt 3. løsning da jeg har en bil på guleplader og
deraf masser af blads i bilen har jeg reservehjulet i bilen.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-06-05 22:25

> Hvordan gardere i andre jer med hensyn til punkering på cv´en når i køre
> afsted.
>
> Det er vel ikke så normalt at man medbringer reservehjul til en cv ?

Jo jeg har altid haft et med.

Hilsen Jørgen

Fra : TG4600

Dato : 20-06-05 07:54

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message

> Hvordan gardere i andre jer med hensyn til punkering på cv´en når i køre
> afsted.
>
> Det er vel ikke så normalt at man medbringer reservehjul til en cv ?
>
> Kim

Jeg kørte tidlige med en ældre combi-camp, og problemet, som min far
oplevede for mange år siden var at man ikke bare lige kunne skaffe et dæk i
rigtig størrelse kvalitet, han brugte 3 dage i Spanien på at vente på et
brugbart dæk. Efterfølgende har han (og jeg) altid medbragt et reservedæk
og -slange. Jeg har ikke selv haft brug for det, men han har da en enkelt
gang haft behov for dækket...

/TG

Fra : Søren

Dato : 20-06-05 11:50

> Det er vel ikke så normalt at man medbringer reservehjul til en cv ?

Tager jeg fejl, eller er det ikke et lovkrav at medbringe reserverhjul til
hele vogntoget hvis man vil køre på Autobanen i Tyskland ?

Fra : T. Hartung

Dato : 20-06-05 20:04

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Tager jeg fejl, eller er det ikke et lovkrav at medbringe reserverhjul til
> hele vogntoget hvis man vil køre på Autobanen i Tyskland ?

hmm det har jeg aldrig hørt - men i dag producere flere tyske bilmærker
biler uden reservehjul - kun med "lappegrej" - den nye Passat eksempelvis -
og de fleste tyske cv'er også - så jeg køre uden reservehjul i år - for
første gang - men har de sidste 16 år slæbt på ekstra hjul uden at have brug
for det - nu gør jeg det ikke denne gang - og bare vendt - det skal jeg nok
komme til at fortryde )) (Murpy's lov) - så må vi jo løse det problem
også.

--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 20-06-05 20:19

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at have brug for det - nu gør jeg det ikke denne gang - og bare vendt -
> det skal jeg nok komme til at fortryde )) (Murpy's lov) - så må vi jo

Det sidste jeg har hørt er 75 euro hvis vi bliver stoppet

m.v.h.
Hans Kurt

Fra : Søren

Dato : 27-06-05 08:37

> Det sidste jeg har hørt er 75 euro hvis vi bliver stoppet
>
> m.v.h.
> Hans Kurt

Hej Hans Kurt du har altså også hørt det ?