/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Problemer med Hp5L
Fra : tosch@email.dk


Dato : 02-06-01 15:32

Hej alle.

Jeg har et problem med subj:

Den vil ikke modtage data fra computeren.

De forskellige styresystemer finder fint printeren for derved at
installere driver til den.
Men vil jeg printe noget ud, så sker der ingenting.
Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg trykker på printerknappen.

Hvad kan der være galt? Kablet kan det jo ikke være, da styresystemet kan
finde printeren - og den rigtige model.
Er det noget der kan laves?
mvh Tonni

 
 
Falckredderen Ragga ~ (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Falckredderen Ragga ~


Dato : 03-06-01 15:19


<tosch@email.dk> skrev:
>Jeg har et problem med subj:
>Den vil ikke modtage data fra computeren.
>De forskellige styresystemer finder fint printeren for derved at
>installere driver til den.
>Men vil jeg printe noget ud, så sker der ingenting.
>Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg trykker på
printerknappen.

>Hvad kan der være galt? Kablet kan det jo ikke være, da styresystemet
kan
>finde printeren - og den rigtige model.

Det kan stadig godt være kablet. Er det et bi-directionelt printerkabel?
Det kan også være toneren/tromlen der bare er defekt - men det er
selvfølgelig en lidt dyr løsning at forsøge, om det er dette, der er
tilfældet med mindre du har mulighed for at låne en EP-A toner et
sted...

mvh
Peter



Darth (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Darth


Dato : 03-06-01 16:21

Det kan da ikke være kablet: For at Windows finder ud af at der sidder en
printer må den jo nødvendigvis sende signal gennem kablet til printeren; og
for at finde ud af at det er en HP 5L må den jo modtage noget information.
Toneren er det heller ikke galt med.
DEn begynder slet ikke at lyse, som den normalt skal ved start af printjob.

"Falckredderen Ragga Muffin" <no@spam.com> wrote in message
news:9fdh30$7ki$1@sunsite.dk...
>
> <tosch@email.dk> skrev:
> >Jeg har et problem med subj:
> >Den vil ikke modtage data fra computeren.
> >De forskellige styresystemer finder fint printeren for derved at
> >installere driver til den.
> >Men vil jeg printe noget ud, så sker der ingenting.
> >Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg trykker på
> printerknappen.
>
> >Hvad kan der være galt? Kablet kan det jo ikke være, da styresystemet
> kan
> >finde printeren - og den rigtige model.
>
> Det kan stadig godt være kablet. Er det et bi-directionelt printerkabel?
> Det kan også være toneren/tromlen der bare er defekt - men det er
> selvfølgelig en lidt dyr løsning at forsøge, om det er dette, der er
> tilfældet med mindre du har mulighed for at låne en EP-A toner et
> sted...
>
> mvh
> Peter
>
>



Falckredderen Ragga ~ (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Falckredderen Ragga ~


Dato : 03-06-01 18:15


"Darth" <darth_va@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9fdkm9$1d2o$1@news.cybercity.dk...
> Det kan da ikke være kablet: For at Windows finder ud af at der sidder
en
> printer må den jo nødvendigvis sende signal gennem kablet til
printeren; og
> for at finde ud af at det er en HP 5L må den jo modtage noget
information.

Sludder. Kablet har mange ledere, og det kan være én af disse, der er
defekte. Lige præcis denne bruges ikke nødvendigvis i forbindelse med
Windows' initialisering af printeren. På samme måde, kan der i øvrigt
også være tale om en defekt printerport.

> Toneren er det heller ikke galt med.
> DEn begynder slet ikke at lyse, som den normalt skal ved start af
printjob.

Sådan blev det ikke beskrevet i det første indlæg. Men hvis den ikke
engang begynder at lyse, er det selvfølgelig tvivlsomt om det er toneren
som fejler noget. Så ville printeren jf. manualen typisk lyse orange.
Men toneren/tromlen er et stykke elektronik som resten af printeren, og
det er stadig ikke umuligt at en defekt toner kan fremkalde en død
printer.

mvh
Peter






Darth (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Darth


Dato : 03-06-01 19:02

>
> > Toneren er det heller ikke galt med.
> > DEn begynder slet ikke at lyse, som den normalt skal ved start af
> printjob.
>
> Sådan blev det ikke beskrevet i det første indlæg. Men hvis den ikke
> engang begynder at lyse, er det selvfølgelig tvivlsomt om det er toneren
> som fejler noget. Så ville printeren jf. manualen typisk lyse orange.

Fra det første indlæg: "Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg
trykker på printerknappen."
Det er nemlig en toner jeg har lånt, og som virker andetsteds.
Men jeg vil da prøve med et andet kabel. DEt lyder bare mærkeligt at Windows
kan genkende printeren hvis det skulle være kablet det er galt med - men man
har lov at håbe...



Dennis Bak Andersen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Bak Andersen


Dato : 04-06-01 12:25


"Darth" <darth_va@hotmail.com> wrote in message
news:9fdu58$1pck$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > Toneren er det heller ikke galt med.
> > > DEn begynder slet ikke at lyse, som den normalt skal ved start af
> > printjob.
> >
> > Sådan blev det ikke beskrevet i det første indlæg. Men hvis den ikke
> > engang begynder at lyse, er det selvfølgelig tvivlsomt om det er toneren
> > som fejler noget. Så ville printeren jf. manualen typisk lyse orange.
>
> Fra det første indlæg: "Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg
> trykker på printerknappen."
> Det er nemlig en toner jeg har lånt, og som virker andetsteds.
> Men jeg vil da prøve med et andet kabel. DEt lyder bare mærkeligt at
Windows
> kan genkende printeren hvis det skulle være kablet det er galt med - men
man
> har lov at håbe...
>

Har du nogen scanner mellem par-port og printer.... Har nemlig erfaret mht.
min Acer 310P scanner, at den skal stå tændt under udskrift, ellers kommer
der enten en frygtlig masse lort ud af printeren, eller der sker intet....
Og ja, prøv med kablet... Omend printeren ser ud til at fungere efter OS'et,
så kan kablet sagtens være problemet... tro mig

Mvh. Dennis




Darth (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Darth


Dato : 04-06-01 13:44

Har ikke nogen scanner eller noget. Men nu vil jeg ud og lede efter et nyt
printerkabel.



"Dennis Bak Andersen" <buhhko@hund.dk> wrote in message
news:9ffr47$vm4$1@news.cybercity.dk...
>
> "Darth" <darth_va@hotmail.com> wrote in message
> news:9fdu58$1pck$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > > Toneren er det heller ikke galt med.
> > > > DEn begynder slet ikke at lyse, som den normalt skal ved start af
> > > printjob.
> > >
> > > Sådan blev det ikke beskrevet i det første indlæg. Men hvis den ikke
> > > engang begynder at lyse, er det selvfølgelig tvivlsomt om det er
toneren
> > > som fejler noget. Så ville printeren jf. manualen typisk lyse orange.
> >
> > Fra det første indlæg: "Jeg kan ellers godt lave en testprint, hvis jeg
> > trykker på printerknappen."
> > Det er nemlig en toner jeg har lånt, og som virker andetsteds.
> > Men jeg vil da prøve med et andet kabel. DEt lyder bare mærkeligt at
> Windows
> > kan genkende printeren hvis det skulle være kablet det er galt med - men
> man
> > har lov at håbe...
> >
>
> Har du nogen scanner mellem par-port og printer.... Har nemlig erfaret
mht.
> min Acer 310P scanner, at den skal stå tændt under udskrift, ellers kommer
> der enten en frygtlig masse lort ud af printeren, eller der sker intet....
> Og ja, prøv med kablet... Omend printeren ser ud til at fungere efter
OS'et,
> så kan kablet sagtens være problemet... tro mig
>
> Mvh. Dennis
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste