Allerød hjemmepc ordning... Tilbud er anko~
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 23:14

Er der mon nogen her der, lige som jeg, er ansat i allerød kommune, og som
skulle ha´ lyst til at debatere de nyligt ankomne tilbud om vildt dyre HP
PC´er, delvist betalt af skatten, så er jeg med på den værste... Har
gransket det en hel del nu, men har stadig mange åbne spørgsmål, så...

Hvad siger I f.eks. til denne her:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12149816-39982767.html

Hvad er det for en harddisk controller og hvor godt yder dette grafikkort
???

Anyone ????

---
MBJ

Fra : Thomas Hansen

Dato : 19-06-05 00:32

On Sun, 19 Jun 2005 00:14:18 +0200, Morten Bo Jensen
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad er det for en harddisk controller og hvor godt yder dette grafikkort

Hej
Det ser da ud til at være en ganske fin maskine. Hvor meget skal I betale
for den?
Grafikkortet er ok. Med det er et 6800 uden andet, dvs. det langsommeste
6800. Det er stadig hurtig nok til alle nye spil, også dem der kommer det
næste års tid.
Det er et super godt lydkort som sidder i. Lidt overkill vil jeg enda
mene. Når der ikke følger højtalere med vil rigtig mange sikkert sætte et
par små plastikkasser til. Det er ærveligt med sådan et godt lydkort. Det
fortjener mindst et 5.1 sæt fra Altec Lansing.
Den har rigeligt med ram men der står ikke hvor mange slots der er fri til
fremtidig opgradering. Og der stå ikke hvilken kvalitet det er og ved
hvilken timing det køre ved. Så man må gå udfra den køre med fail safe
indstillinger. D.v.s meget slappe ram timinger. Hvis man ikke selv kan
rette det vil maskinen virke unødigt sløv.
Procesoren er den langsommeste af de nye PresHot cpuer med hele 2mb L2
cache. Det er stadig en hurtig cpu. Men til spil vil en Athlon 64
3800+ tørre gulvet med den.
Harddisk controleren er onboard, der er sikkert en PATA kanal til
optiskedrev og 4 SATA til harddiske. Det er helt normalt standart på alle
nye mobos.
Men der er flere ubesvarede spørgsmål f.eks.. hvor meget den støjer. Det
kan for mit vedkommende være en afgørende faktor. Den cpu som sidder i er
baseret på PresHot kernen så den laver MEGET varme, derfor er der risiko
for at køleren larmer.
En anden afgørende faktor er om man får alle programmer med på cd eller de
er preinstalleret. Det er klart at fortrække at de følger med på cd. Så
har man muligheden for at lave en ren installation i stedet for den
klumpede og langsomme preinstallerede som følger med.

/Thomas