CC opgraderer alle 2Mbit kunder til 4Mbit
Fra : Per

Dato : 18-06-05 22:08

Bare hvis nogen ikke har hørt det.

Fra : Chaddy

Dato : 18-06-05 23:42

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
news:42b48d29$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Bare hvis nogen ikke har hørt det.

Det har jeg ikke - det står heller ikke på deres hjemmeside?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-06-05 00:17

On Sun, 19 Jun 2005 00:42:05 +0200, "Chaddy"
<sa_dk_thechad"FJERN"@hotmail.com> wrote:

>"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

>Det har jeg ikke - det står heller ikke på deres hjemmeside?

Kig i deres interne gruppe, der er flere der har fået et brev..

Alternativt kig under :

http://www.newz.dk/forum/item/56290/#

De har så intet meldt ud om mange af de andre hastigheder og så vidt
jeg har forstået så kan man ikke forvente det træder i kraft før
22/7-2005 hvilket vil sige om en måned.

Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-05 09:23

"Per" <no@tak.dk> crashed Echelon writing

> Bare hvis nogen ikke har hørt det.

Er du sikker på det osse gælder 2048/128 kunderne og ikke kun er gældende
for 2048/512?

3072/128(320) kunderne betaler mere end 2048/128 kunderne og er ikke blevet
nogen opgradering, til gengæld er vores uofficielle upload blevet ændre fra
320 til 384kbit (med uofficielt menes der, at produktet bliver solgt som
128kbit upload men leveres med 384kbit).

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-06-05 13:58

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Bare hvis nogen ikke har hørt det.

Jeps... Det er helt kanon. Jeg har selv en 2048/512 og skrev en mail kl. 14
idag. Kl. 14.44 modtog jeg følgende svar ang. om jeg også vil modtage
opgradering til 4096/768. Hvad jeg så ikke fik spurgt om var, hvad prisen
for denne så vil blive.

Hej Jesper

Tak for din henvendelse.

Ja, du vil også få denne opgradering. Du vil modtage et brev vedr. dette i
løbet af de næste 3 uger.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til at kontakte
mig telefonisk på +45 33983398 eller ved at besvare denne mail.

Med venlig hilsen
Kasper Mossin Christiansen

Cybercity kundeservice

Ovengaden neden vandet 7
1414 København K
Tlf: 33983398
Fax: 33983348
www.cybercity.dk

venligst reply denne e-mail

Fra : Erroneus

Dato : 19-06-05 14:13

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> wrote in

> [...]
> kl. 14 idag. Kl. 14.44 modtog jeg følgende svar ang. om jeg også vil
> modtage opgradering til 4096/768. Hvad jeg så ikke fik spurgt om var,

Den er "gratis".

Det brev som er sendt ud til 2048/512 kunder og som jeg også har fået,
skriver de at der ikke røres ved ens nuværende pris.

---
Hoder J

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-06-05 14:50

"Erroneus" <hoderj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det brev som er sendt ud til 2048/512 kunder og som jeg også har fået,
> skriver de at der ikke røres ved ens nuværende pris.

Dvs. at jeg skal forholde mig til prisen på 559 kr.?? Jeg er jo en af dem,
der har givet "fuld skrue" for forbindelsen (669 kr.).

Fra : Erroneus

Dato : 19-06-05 17:19

> Dvs. at jeg skal forholde mig til prisen på 559 kr.?? Jeg er jo en af
> dem, der har givet "fuld skrue" for forbindelsen (669 kr.).

Hvis du får 4096/768, bliver det til din nuværende pris, dvs. hvad du
betaler pt, som så er 669 kr.

Vil du heller beholde din 2048/512, kan du blive sat ned til den nye
standard pris på 559 kr.

---
Hoder J

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-06-05 17:23

On 19 Jun 2005 16:19:28 GMT, Erroneus <hoderj@gmail.com> wrote:

> [...]
>betaler pt, som så er 669 kr.
>
>Vil du heller beholde din 2048/512, kan du blive sat ned til den nye

Hvis det holder stik hvad du siger så må man jo konstatere at CC har
valgt at holde fast i sit ugennemsigtige system hvor folk betaler
forskelligt for det samme..

Henrik

Fra : Jesper Laursen

Dato : 19-06-05 17:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det holder stik hvad du siger så må man jo konstatere at CC har
> valgt at holde fast i sit ugennemsigtige system hvor folk betaler
> forskelligt for det samme..
>
> Henrik

Ja det må man sige... men det er dog også de erfaringer, vi har set fra dem
gennem tiderne. De nærmest "belønner" trofaste kunder... så må man jo håbe,
at blive en af dem en dag. ;)

Fra : Me @ Work

Dato : 20-06-05 07:32

On Sun, 19 Jun 2005 18:39:27 +0200, "Jesper Laursen"
> [...]

>gennem tiderne. De nærmest "belønner" trofaste kunder... så må man jo håbe,

Yes. Du behøver så ikke engang at være specielt trofast. Køber du et
abbonement en uge før det står til opgradering får du også denne
opgradering.

Ville bare ønske at de i det mindste lavede det så "rabatten" var
gennemsigtig..

Som det er nu er det jo kun nogle hastigheder der opgraderes og det
betyder at nogle kunder betaler mere end andre for samme vare selvom
de måske har været kunde længere.

Lad os tage et scenarie..

Hansen køber for år tilbage et abbonement hos CC, han vælger linie
kapacitet 2 som han betaler 500 kroner for.

Jensen blev kunde 1 år senere end Hansen, han køber til at starte med
liniekapacitet 1 som koster 400 kroner.

På et tidspunkt opgraderes alle nuværende kunder med liniekapacitet 1
til liniekapacitet 2 uden beregning. Kunder der har liniekapacitet 2
opgraderes ikke i denne omgang.

Ergo betaler Jensen 100 kroner mindre for sin liniekapacitet 2 end
Hansen som har været kunde længere men blot været mere uheldig i CC's
opgraderingslotteri.

De burde hellere gøre det så at de simpelthen gav en fast procentsats
i rabat på listeprisen hvis man havde været kunde i flere år. F.eks 5%
rabat om året til alle.

Eller alternativt kunne de jo også gøre som andre steder og simpelthen
lade folk betale den samme pris for samme vare..

Henrik

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-06-05 17:42

> Hvis det holder stik hvad du siger så må man jo konstatere at CC har
> valgt at holde fast i sit ugennemsigtige system hvor folk betaler
> forskelligt for det samme..

Øh.. 4096/768 til 669 kr., 2048/512 til 559 kr. - og der er frit valg.
Hvem har snakket om at betale forskelligt for det samme (i denne omgang?)

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Me @ Work

Dato : 20-06-05 07:24

On Sun, 19 Jun 2005 18:42:24 +0200, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>Øh.. 4096/768 til 669 kr., 2048/512 til 559 kr. - og der er frit valg.
>Hvem har snakket om at betale forskelligt for det samme (i denne omgang?)

Nej nej...

Tro mig, de kommer ikke til at udbyde 4096/768 til 669. hvis det
kommer bliver det dyrere end de 669 kroner.

Henrik

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 20-06-05 10:24

> Tro mig, de kommer ikke til at udbyde 4096/768 til 669. hvis det
> kommer bliver det dyrere end de 669 kroner.

Hvorfor, samme hastighed til erhverv koster 623,75 ?

--
Karsten Schmidt

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-06-05 17:10

Karsten Schmidt wrote:

> Hvorfor, samme hastighed til erhverv koster 623,75 ?

Med eller uden momsen?

Ivar Madsen
Der har fået sat en web (mediawiki) server op. milli.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-06-05 10:56

Ivar Madsen wrote:

> Med eller uden momsen?

Med, det 499,- + moms.

Mvh

Tim

Fra : Per

Dato : 20-06-05 11:36

> Tro mig, de kommer ikke til at udbyde 4096/768 til 669. hvis det
> kommer bliver det dyrere end de 669 kroner.
>
> Henrik

Nej jeg tror ikke det bliver dyrere end hos TDC.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-06-05 14:15

On Mon, 20 Jun 2005 12:36:10 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Nej jeg tror ikke det bliver dyrere end hos TDC.

Det er ved at være længe siden at CC var billigere end TDC... Ikke
engang før TDC nedsatte deres priser var CC specielt billig i forhold
til TDC.

Henrik

Fra : Jesper Laursen

Dato : 20-06-05 18:41

"Me @ Work" <not_me@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej...
>
> Tro mig, de kommer ikke til at udbyde 4096/768 til 669. hvis det
> kommer bliver det dyrere end de 669 kroner.

Øhhhh læste du mit indlæg. Altså det klip fra den mail jeg modtog fra dem??

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-05 15:26

"Me @ Work" <not_me@unknown.dk> skrev

> Tro mig, de kommer ikke til at udbyde 4096/768 til 669. hvis det
> kommer bliver det dyrere end de 669 kroner.

Jeg har i dag fået følgende tilbud:

"Vi udbyder ikke 4096/768 som privatprodukt, jeg beklager at jeg har
misinformeret dig om dette i en tidligere mail. Ændring til denne
båndbredde, som ADSL PRO, kræver, ganske rigtigt, et skift til et
erhvervsabonnement, og dette kræver et CVR-nummer.

Jeg vil dog kunne nedgradere dig til 2048/512 til 595 kr. Denne opgraderes
pr. 22/7-05 til 4096/768, uden merpris. Men en 4096/768, til 495 kr pr.
måned, kan du ikke få."

Clitat slut

Altså kan jeg pr 22/7 få 4096/768 til 595,- hvilket jeg dog har afvist og i
stedet har opsagt mit abonnement, fordi jeg er træt af at være til grin.

Hov, mens jeg sidder og skriver dette, kommer følgende fra CC
kommunikationschef:
**********

Kære Claus Tersgov,

Du har i dag fået en tilbagemelding fra vores kundeservice om, at vi
ikke kan tilbyde dig ADSL Pro, samt en bekræftelse på din opsigelse.

Tilbagemeldingen om ADSL Pro var beklageligvis ikke korrekt. Vi kan
tilbyde alle privatkunder ADSL Pro, uanset om de har CVR-nummer eller
ej.

Vi beklager meget, at du er blevet fejlinformeret, samt den ulejlighed,
som det har medført for dig.

Du kan se de båndbredder og priser, som vi kan tilbyde dig på:
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/

F.eks. kan du få en ADSL Pro 4 mbit/768 Kbit/s forbindelse for 499
kr./md. eks. moms.

***************

Det er da helt utroligt, som de roder!

Claus

Fra : Per

Dato : 22-06-05 09:25

> Altså kan jeg pr 22/7 få 4096/768 til 595,- hvilket jeg dog har afvist og
> stedet har opsagt mit abonnement, fordi jeg er træt af at være til grin.

Jeg tager hatten af for din beslutning! CC er sgu for langt ude efterhånden.

Fra : Me @ Work

Dato : 20-06-05 07:36

> [...]

>"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> wrote in

>Hvis du får 4096/768, bliver det til din nuværende pris, dvs. hvad du

Hvad så med dem som CC i en kort overgang nedsatte prisen på 2048/512
til 530 kroner, skal de så betale 530 for deres 4096/768 ?

De burde næsten lave deres telefonsvarer om :

Velkommen til Cybercity...

Tryk 1 hvis har spørgsmål
Tryk 2 hvis du vil oprette et abbonement.

2

DU har valgt at oprette et nyt abbonement.

Tryk 1 for priser.

1

Du har trykket 1 for priser... Tryk nu på * for at aktivere pris
lykkehjulet så vi kan finde din pris...

Henrik

Fra : Jesper Laursen

Dato : 20-06-05 18:39

> [...]
>
> Tryk 1 for priser.
>
> 1
>
> Du har trykket 1 for priser... Tryk nu på * for at aktivere pris

LOL