flushe database? hvordan
Fra : Christoffer

Dato : 18-06-05 20:24

Hej! jeg er interesseret i at høre hvordan man renser en tabel i min
database, altså flushe.
Hvordan pokker gør man lige det?
skal flushe tabellen lan, så tog et kig på http://dk2.php.net/flush, men det
hjalp mig ikke meget, så håber at nogen her kan hjælpe mig.

--
Christoffer

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 18-06-05 20:30

Christoffer wrote:
> [...]
> skal flushe tabellen lan, så tog et kig på http://dk2.php.net/flush, men det
> hjalp mig ikke meget, så håber at nogen her kan hjælpe mig.

Hvad mener du helt præcis med at flushe tabellen? Blot for at være helt
sikker på jeg henviser dig rigtigt.

Men gætter på du skulle tage et kig på:
http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/flush.html

mvh
johan

Fra : Christoffer

Dato : 18-06-05 21:08

> Hvad mener du helt præcis med at flushe tabellen? Blot for at være helt
> sikker på jeg henviser dig rigtigt.
>
> Men gætter på du skulle tage et kig på:
> http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/flush.html
Jep, men er usikker på hvordan jeg sætter det op.
altså
<?php
flush(lan);
?>
Er det nok til at rense tabellen 'lan' for dataer/samtlige indsatte rækker?

--
Christoffer

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-05 23:04

On Sat, 18 Jun 2005 22:08:19 +0200, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

>Jep, men er usikker på hvordan jeg sætter det op.
>altså
><?php
>flush(lan);
>?>

Nej, php-funktionen flush har intet at gøre med mysql-funktionen.

PHP-funktionen omhandler output-styring: http://php.net/flush

>Er det nok til at rense tabellen 'lan' for dataer/samtlige indsatte rækker?

MySQL-funktionen flush omhandler at genopfriske en intern cache, som
MySQL bruger, blandt andet til privilegium-styring.

Hvis du vil slette alle rækker i en tabel, så kan du bruge
MySQL-kommandoen:
   DELETE FROM tabel

Alternativt, hvis du også vil nulstille evt. autoincrement-tællere:
   TRUNCATE TABLE tabel

I PHP kan du fx gøre det gennem funktionen mysql_query():
http://php.net/mysql-query
Fx:
<?php
mysql_query("TRUNCATE TABLE tabel") or die(mysql_error());
?>

--
- Peter Brodersen