gravid langt over tiden
Fra : Pouline

Dato : 02-06-01 15:15

Min kone er snart 3 uger over tiden - og er ved at drukne i barn - vi har
hørt at der er nogen zoner under fødderne, der kan stimulere fødslen/veer/at
livmoderen trækker sig sammen.
Er der nogen her i gruppen der ved hvilke? - evt. link til en hjemme
side....
Venlige hilsner
Gringer

Fra : Cityline

Dato : 02-06-01 17:24

Hvis I orker det, så skulle I bruge ventetiden til en god gang sex. Min
jordemoder siger, at det kan hjælpe. Der er et eller andet hormon i sperm,
som virker på livmoderhalsen - men først, når den allligevel er ved at være
klar!
God fornøjelse - også med fremtiden. Jeg venter selv mit fjerde barn!
line

Fra : Pouline

Dato : 02-06-01 18:13

"Cityline" <cityline@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jordemoder siger, at det kan hjælpe. Der er et eller andet hormon i sperm,
> som virker på livmoderhalsen - men først, når den allligevel er ved at
Ja, men nu er der lige det ved det at vi er to kvinder - og sperm er altså
dyr! Den klat "vi venter på" kostede kr. 4000,- sååååå
> God fornøjelse - også med fremtiden. Jeg venter selv mit fjerde barn!
Mange gange tillykke og pøj pøj!!
Gringer

Fra : Br@ndt

Dato : 08-06-01 12:20

Pouline wrote:

> Ja, men nu er der lige det ved det at vi er to kvinder

Så forstår man jo godt ungen ikke vil ud.

Fra : Pouline

Dato : 11-06-01 09:18

Ja, og så forstår man måske også at vores lille pige døde fra os dit klamme
grimme dumme svin!!!!!
Jeg sviner ellers ikke til på nettet, men........

Fra : Br@ndt

Dato : 12-06-01 13:24

Pouline wrote:

> Ja, og så forstår man måske også at vores lille pige døde fra os dit klamme
> grimme dumme svin!!!!!

Det var da trods alt trist, hvis det er sandt.
Det er dog næppe min skyld, så I må jo på den igen.
Med den viden ville jeg næppe have sendt det indlæg jeg gjorde.

> Jeg sviner ellers ikke til på nettet, men........

I dette tilfælde er det vel forståeligt.

Kan man ikke tåle mosten i NG'erne, må man holde sig væk.
Jeg har været her nogle år.

Fra : Helle

Dato : 12-06-01 19:51

Br@ndt <s_p_a_m_f_r_e_e@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B2609DB.214B2B0A@hotmail.com...

> Kan man ikke tåle mosten i NG'erne, må man holde sig væk.

Det forstår jeg ikke - hvorfor er omgangstonen anderledes i en NG ? Er
almindelig høflighed og omgangstone automatisk tilsidesat fordi man
"befinder" sig i en NG ?

> Jeg har været her nogle år.

Ja tak, hvem har ikke bemærket det ...

Helle

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-06-01 07:02

> Det forstår jeg ikke - hvorfor er omgangstonen anderledes i en NG ? Er
> almindelig høflighed og omgangstone automatisk tilsidesat fordi man
> "befinder" sig i en NG ?

Ja, for desværre kan alle ikke finde ud af at tale ordentligt... Nogen er
bare nogen h*** kale når de kan skjule sig bag en computer... Det er ofte
dem, der ikke tør' sige noget IRL!

Rinnie Ilsøe

Fra : Br@ndt

Dato : 15-06-01 14:14

Helle wrote:

> [...]
>
> Det forstår jeg ikke - hvorfor er omgangstonen anderledes i en NG ? Er
> almindelig høflighed og omgangstone automatisk tilsidesat fordi man

Man kan sammenligne NG'erne med at stille sig op og tale til en kæmpe
forsamling af mennesker der ikke nødvendigvis har noget tilfældes med
dig eller hinanden.

De fleste ville forsøge at danne sig et indtryk af hvem det er man taler
til, for på den baggrund at vælge en kommunikationsstrategi.
De fleste ville holde igen m.h.t. hvad de fortæller i en sådan
forsamling, når man står ansigt til ansigt med folk.
De fleste ville vide at man ikke kan forvente at alle disse mennesker er
overfaldisk eller totalt mangler livsindhold, og derfor "lever sig ind
i" alt hvad du siger.

Sådan agerer langt fra alle i NG'erne.
Det er almindeligt at åbne meget op og formodenligt blotte sig selv.
Når der så bliver rørt ved et ømt sted eller man får andre svar end det
man fiskede efter, så tages munde fuld af skældsord.

I NG'erne har man IMHO ingen grund til at lægge fingre imellem.
Faktisk ville det forringe det udbytte vi kan få af grupperne, hvis
_alle_ blot snakkede hinanden efter munden.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 05:39

På indersiden af anklerne... Ca. 2 cm. over den knogle der stikker ud.
Punktet er mere ømt end andre steder på anklen. Tryk i 5 minutter og hold så
5 minutters pause osv. Samme punkt kan bruges som smertelindring under selve
fødslen.

En anden ting i kan gøre, -elller ja, det er mere den kommender mor, er
ikke at være aaalt for utålmodig (lettere sagt end gjort, ved det) men prøve
at koncentrere sig om noget andet. Så er der som sagt sex. Orgasme kan også
virke, da det er en sammentrækning af livmoderen. Det kan i nogen tilfælde
sætte lidt skub i det... Og så er der en god travetur i skov og på strand.

Det virker ikke videre fristende nogen af tingene... I hvert fald ikke
alle, men, dagen før jeg fødte mit 3. barn (for 1 mdr. siden) havde vi sex
og dagen, som jeg fødte hende om aftenen var vi på mange lange traveture i
skov og på strand... Jeg fandt nemlig ud af at det ga' mig små (ligegyldige
trede jeg) veer og ganske rigtigt, for da jeg to på sygehuset (i den tro at
jeg dog stadig var lukket) var jeg åben 7-8 cm.!

-Altså, det virker.

Håber dog i ikke får brug for mine forslag.

Rinnie Ilsøe

Fra : Pouline

Dato : 03-06-01 07:41

Først; tusind tak for svaret - jeg ved fra et andet svar i denne gruppe at
du er en erfaren dame udi børn

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> virke, da det er en sammentrækning af livmoderen. Det kan i nogen tilfælde
> sætte lidt skub i det... Og så er der en god travetur i skov og på
Det siges altså, at det ikke er orgasmen, men hormoner i sæd, der kan virke
befordrende for, at fødslen skrider nærmere - og som skrevet andet sted, er
det altså ikke lige så let.....
Det med trave turene besværliggøres lidt af, at Mette har meget ondt i sit
bækken, men hun vasker vinduer, slår græs, støvsuger osv. (hvordan det kan
være, at det ikke gør ondt i bækkenet - ved jeg ikke).
Jeg prøver også at aflede lidt og f.eks. har vi hevet telefonstikket ud og
bedt vores mødre om ikke at ringe - det gjorde de ellers 3-4 gange om
dagen - hver!! Så bliver Mette ihverttilfælde ikke tvunget til at rumme
deres utålmodighed også - jeg er jo på arbejde det meste af dagen, så jeg
kan ikke tage telefonen.

> [...]
at
> jeg dog stadig var lukket) var jeg åben 7-8 cm.!
Ja, ja men nummer tre! Det her er det første - så det med at blive "moden"
(det kalder de det) til fødslen tager noget længere tid.

> -Altså, det virker.
>
> Håber dog i ikke får brug for mine forslag.
>
> Rinnie Ilsøe

Og igen tusind tak for besvarelse - alle responser er yderst velkomne i
denne søde vente tid.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-06-01 22:04

Har i mon født??? Håber i giver lyd når baby er kommet til verden!

Det kan jo være i ligger og føder lige nu?

Rinnie Ilsøe

Fra : Laura

Dato : 08-06-01 12:21

Den kommer når den kommer....
Fat mod, der er ingen der er blevet derinde (ikke i min omgangskreds ihvertfald)

Da jeg ventede nr 1 gjorde jeg alt det man "skulle": pudsede vinduer, gik lange
ture, trapper, sex, cigaretter (jeg tænkte jeg kunne ryge hende ud, og det var
da osse det enste der virkede, men hun var nok kommet ud alligevel)
Laura