OPFORDRING: Hygiejne
Fra : dktekno

Dato : 18-06-05 20:06

Følgende er til den danske befolkning. Dette må frit kopieres, såfremt det
egentlige budskab i dette fortsat bevares.

Dette er til den almindelige borger:

Jeg synes simpelthen det er noget svineri, at sagesløse mennesker skal
rammes af sygdomme, bare fordi nogle andre nægter at gøre noget ud af
hygiejnen.

Folk klapper hunde, og går derefter direkte ud og tilbereder kolde retter
til gæsterne. Ad for helvede!
Er i godt klar over hvor mange bakterier og viruspartikler i påfører
sagesløse mennesker?

Man vasker hænderne med sæbe inden. Ja, med sæbe.

Folk siger til mig, at det er nok bare lige at skylle fingrene under den
kolde hane i et par sekunder fordi varmt vand alligevel ikke er varmt nok
til at dræbe bakterier og sæbe alligevel ikke er desinficerende.

Men nu er det heller ikke det, det kommer an på. De har tydeligvis ikke fået
nogen somhelst basal undervisning i fysik/kemi på folkeskoleniveau.

Varme, herunder varmt vand, består af vandmolekyler i bevægelse. Jo mere
bevægelse i vandmolekylerne, jo nemmere kan det slå partikler løs fra huden,
og dermed blive skyllet af. Sæbe hjælper til med det, for nu er varmt vand
allene ikke nok. Heller ikke koldt vand og sæbe. Lær lidt om grundlæggende
klassisk fysik og lidt om sæbes kemiske virkninger.

Det handler ikke om at slå partiklerne ihjel. Men at få dem løsrevet, så de
kan skyldes af.

"2-5 sygdomme i løbet af året er jo ingenting".

Jo det er. For hver gang du er syg, udgør du en yderligere smitterisiko, og
samtidig er det dårligt for landets økonomi.

Din hygiejne er altafgørende for landets økonomi og befolkningens helbred!

Det kan godt være du ikke synes det er er så slemt af ligge med 45 grader i
feber, hovedet ned i spanden og et hoved der føles som om det er ved at
revne.

Men det er der altså andre der gør!

Og med din dårlige hygiejne spiller du hazard med din egen og andres helbred
og landets økonomi.

Fra : Trekroner

Dato : 18-06-05 21:18

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan godt være du ikke synes det er er så slemt af ligge med 45 grader
> feber, hovedet ned i spanden og et hoved der føles som om det er ved at
> revne.

45 grader - dør man ikke inden...?

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : G B

Dato : 18-06-05 23:29

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i meddelelsen

> Følgende er til den danske befolkning. Dette må frit kopieres, såfremt
> det egentlige budskab i dette fortsat bevares.
> Dette er til den almindelige borger:

Gaaab. Troll alert.

GB

Fra : JytteJ

Dato : 19-06-05 05:35

> [...]
> revne.
>
> Men det er der altså andre der gør!
>
> Og med din dårlige hygiejne spiller du hazard med din egen og andres

Hørt Hørt.
Hvad skal man gøre når selv læger ikke vasker hænder ofte nok ?

VH.
JytteJ

Fra : Jørgen

Dato : 19-06-05 08:22

Åh, man skal vel have en vis portions skidt.
Hvad tror du der sker hvis alt er steril, og man kommer i nærheden af
virus, eller andet
..
Prøv f.eks og se hvor ofte personer der er rigtig meget i kontakt med
andre bliver forkøler,de er hærdet

Kobber vaccination er en mild form for kobber, men ok. en vis grad af
hygiejne er ok

Jørgen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-06-05 16:13

On Sun, 19 Jun 2005 09:22:04 +0200, Jørgen <js2@c.dk> wrote:

> [...]
>virus, eller andet
>.
>Prøv f.eks og se hvor ofte personer der er rigtig meget i kontakt med
klip
Mon ikke det beror på hvilket skidt, jeg vil da gerne stå
udenfor, når en kok eller pølsemand deler rundhåndet
ud af sine colibakterier.
mvh Ebbe

Fra : dktekno

Dato : 19-06-05 21:30

Du bliver ikke hærdet. Dit immunforsvar bliver kun modstandsdygtig over for
lige netop den parasit/virus du blev angrebet af.

Men nu ændres disse jo hele tiden. Derfor er det noget vrøvl at sige, at jo
flere sygdomme man har fået, jo stærkere er man. Influenza ændrer sig en
lille smule hele tiden, hvilket betyder, at du hele tiden kan få det.

Det eneste der øger immunforsvaret er visse former for føde/vitaminer, men
at blive udsat for det hjælper ikke.

Ja, så er du blevet modstandsdygtig over for den influenza. Til næste år har
virussen ændret form, og du får den igen. Og igen. Og igen.

Fra : preben nielsen

Dato : 20-06-05 06:35

> Ja, så er du blevet modstandsdygtig over for den influenza. Til
> næste år har
> virussen ændret form, og du får den igen. Og igen. Og igen.

Korrekt, men havde du aldrig været udsat for noget lignende, så
ville influenza i langt højere grad være dødelig. Studér gerne
hvad der tit er sket når "civilisationen" mødte beskyttede samfund
som f.eks. eskimoerne.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jørgen

Dato : 20-06-05 08:05

Det må være det man kan kalde "inter sjubektiv verifikation"

Jeg vil stadig påstå at man ikke har skade af lidt skidt, og man ikke
skal være al for hysterisk i daglig dagen.
Man skal nok have en vis fornuftig forhold til fødevarer.

Jeg er mere bange for de befugtnings anlæg der findes rundt omkring i
grøntsager afdelinger f. eks Bilka . Bliver de testet af myndigheder for
legionelle. UHA

hilsen
Jørgen

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-06-05 11:45

dktekno skrev den 18-06-2005 21:05:
> Følgende er til den danske befolkning. Dette må frit kopieres, såfremt det
> egentlige budskab i dette fortsat bevares.

Gad vide hvad menneskeheden gjorde før man opfandt sæben?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : dktekno

Dato : 19-06-05 21:31

Den blev syg.
Nu hvor vi har midlerne til at mindske sygdommene skulle vi tage at bruge
dem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-06-05 18:34

dktekno skrev den 19-06-2005 22:30:
> Den blev syg.
> Nu hvor vi har midlerne til at mindske sygdommene skulle vi tage at bruge
> dem.

Du missede fuldstændig pointen.

menneskeheden overlevede til den dag i dag.
Ellers ville du nok ikke sidde her og skrive dine indlæg, såfremt
menneskeheden døde.

Fra : Ragnar

Dato : 19-06-05 12:24

> [...]
>
> Men nu er det heller ikke det, det kommer an på. De har tydeligvis ikke fået
> nogen somhelst basal undervisning i fysik/kemi på folkeskoleniveau.

Og der er tydeligvis nogen, der ikke har fået nogen som helst basal
undervisning i mikrobiologi. Sæbe dræber sgu ikke bakterier og det gør
varmt vand, som du kan holde ud at vaske fingre i, heller ikke.
Prøv du en gang at vaske dine fingre så godt du overhovedet kan og så
sæt et aftryk på en agar plade til inkubation natten over. Jeg
garanterer dig der er en stribe velvoksne bakteriekolonier.
Jo vist, der er da bedre at vaske hænder end at lade være, men steril
bliver du sgu ikke med vand og sæbe.

Desuden peger megen forskning på, at autoimmune sygdomme og sygdomme som
morbus crohn og colitis ulcerosa er fremprovokeret af manglende
udfordringer for immunforsvaret, så jeg tror slet ikke du skal være så
bange for et par bakterier... bakterier som forøvrigt findes i hobetal i
luften også... Uhh, en maske var nok en god idé :)

Fra : JytteJ

Dato : 19-06-05 22:40

"Ragnar" <jepper@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bange for et par bakterier... bakterier som forøvrigt findes i hobetal i
> luften også... Uhh, en maske var nok en god idé :)

Du har uden tvivl ret.
Men vask alligevel hænder.
Et russisk ordsprog: " Tro blot på Gud, men bliv ved med at ro."

JytteJ

Fra : preben nielsen

Dato : 20-06-05 06:33

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende er til den danske befolkning. Dette må frit kopieres,
> såfremt det
> egentlige budskab i dette fortsat bevares.

Jeg kopierer det ikke....

> [...]
> mennesker skal
> rammes af sygdomme, bare fordi nogle andre nægter at gøre noget

Du er ude på at ruinere vores værdifulde immunforsvar ? Gøre os
sårbare overfor alskens infektioner i voldsom grad fordi vores
forsvar sårbart ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-05 10:01

> [...]
> til gæsterne. Ad for helvede!
> Er i godt klar over hvor mange bakterier og viruspartikler i påfører
+++++++++++++++++++++++++++
Og så ser man for sig store avisoverskrifter:
FOLK DØDSSYGE VED HAVEFEST PÅ GRUND AF KLAPPET HUND!

Men du har ret omkring hygiejne ved madlavning. Man skal vaske hænder inden
man rører ved maden, sagde min mor altid.

Og mad der har stået fremme på bordet i 3 timer skal kasseres ifølge
sundhedsstyrelsen.

Jeg har kørt i hjemmehjælpen i 9 1/2 år.Folk fik mad udbragt fra et
plejehjemmskøkken og det gik fint.
Men så overtog et privat firma "maden".

De kørte rundt med det opvarmet i flamingokasser, i al for lang tid.
Det var noget der havde effekt!
Folk fik "Salmonella" og sad på WC- det meste af 14 dage, hvorefter de
afbestilte maden.
Det private firma blev kort efter fyret!

Man frygter nu i al hemmelighed for befolkningen, at de resistente bakterier
i form af stafylokokker, som man har udviklet i de gammeldags
sygdoms-kassérner som man kalder hospitaler, -vil brede sig til
plejehjemmene.
Dette fordi plejehjemspatienter kan blive indlagt kortvarigt og derefter
kommer retur til plejehjemmene.

Plejehjemmene bliver derfor opgraderet i øjeblikket med specielle håndvaske-
og desinficerende håndrensemidler.

Kampagnen om at vaske hænder er langt fremme i skoene i øjeblikket.

Men selve "kasserneprincippet" -hospitalsinstitutionen-hvor man lader alle
bakterier frit boltre sig i hinandens selskab, har "det skabende mindretal"
svært ved at få tankegangen frigjort fra! Og her ligger det egentklige
problem. IMHO!

Hilsen
Jens

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 20-06-05 10:58

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende er til den danske befolkning. Dette må frit kopieres, såfremt det
> egentlige budskab i dette fortsat bevares.
>
> Dette er til den almindelige borger:

Tja, det er nu meget godt med et sådant budskab. Desværre kan man jo så
sige, det har kun en meget lille virkning. Langt de fleste, har da deres
egne grænser, for hvad de vil røre ved, og fortsat beskæftige sig med F.eks
fødevarer. Hunden betragter jeg ikke, som en af de farlige ting at røre.
Faktisk syntes jeg da, at hvis du virkeligt var rigtigt bange for den slags,
så burde du købe dig et får.... Skulle du så, være i tvivl om dine hænder,
så gnubber du lige dit får lidt, og skyller hånden under den kolde hane.
Prøv bare, lige inden du gør det, så vasker du hænderne grundigt med
sæbe..... Så gnubber du fåret, og så skyller du hænderne...
Du vil nu opdage, at et får, er 50 gange mere effektivt end håndsæbe, og
dine hænder er bløde og velplejede, og uden indtørring.... Se godt på dine
negle.... Efter 3 gange, kan du sælge neglebørsten, ingen gammelt skidt
under neglene.... Men mest interessant er, se på vandet, når du skyller
første gang..... Se hvor meget skidt, som din håndsæbe efterlod, som fårets
fedt løsnede, så det bare løber af hånden, bare ved at holde den under
vandhanen. Så helt ærligt, hvorfor tillægge sæbe, så stor en betydning, når
et får gør det meget bedre. Et levende får, er trods alt bedre, end en død
gris, tilsat lidt parfume. Renlighed er en god ting, men overdriv nu ikke.

M.V.H.....Benny..

Fra : JytteJ

Dato : 20-06-05 16:15

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sæbe..... Så gnubber du fåret, og så skyller du hænderne...
> Du vil nu opdage, at et får, er 50 gange mere effektivt end håndsæbe,

Jeg synes nu et får fylder for meget i badeværelset, men det kunne da ellers
være sjovt med en brægende sæbe.

VH.
JytteJ

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-06-05 21:25

Benny Mortensen 9700 skrev den 20-06-2005 11:58:
> Et levende får, er trods alt bedre, end en død
> gris, tilsat lidt parfume.

Jeg tror ikke min underbo vil værdsætte fårets færden i lejligheden så
meget som jeg vil glæde mig over rene negle og hænder.

Derudover har du ret.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 21-06-05 03:25

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke min underbo vil værdsætte fårets færden i lejligheden så
> meget som jeg vil glæde mig over rene negle og hænder.
>

> Derudover har du ret.

Det kan selvfølgelig godt være, at naboerne ikke helt kan se det sjove, men
hvis det nu er sådan et lille sødt lam.... Tror i så de kan nænne at brokke
sig ))....

M.V.H.....Benny..

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-06-05 17:06

Benny Mortensen 9700 skrev den 21-06-2005 04:25:

> Det kan selvfølgelig godt være, at naboerne ikke helt kan se det sjove, men
> hvis det nu er sådan et lille sødt lam.... Tror i så de kan nænne at brokke
> sig ))....

Han ville nok mere værdsætte en middagsinviation til lammekølle.

Tilgængæld mister man så den hudplejende effekt.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 22-06-05 11:53

> Han ville nok mere værdsætte en middagsinviation til lammekølle.
>
> Tilgængæld mister man så den hudplejende effekt.
>

> --
> mvh Carsten Riis

Det skal man nu ikke sige ... Vi havde sjovt nok, også her for nyligt
en snak om den slags.... Strudsens søster, som har været dagplejemor gennem
en del år.... Hun fik et barn ind, som brugte lammeskind som ble... De
skulle aldrig vaskes, bare hænges til tørre og rystes, så var de klar til
brug igen. Hvad man så måske kunne have svært ved at tro var, at det
virkede helt efter hensigten, og der var den nydeligste barnerumpe, og ingen
lugt i bleerne. Så det tyder jo på, at i mange henseender, kan man faktisk
nøjes med skindet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 20-06-05 12:02

dktekno <dktekno@frac.dk> skrev:

Jan men det er da strålende, så har du noget fornuftigt at
bruge dit liv på ---- og vær du så yderligere lykkelig for,
at du ikke levede for nogle hundre år siden --- hvad mon de
døde af ? Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du er helt
sikker på, hvad årsagen var !! Du bliver nu nødt til et
tage dine gummihandsker af en gang imellem, ellers bliver
dine hænder angrebet af fugtskader.
Mvh.: Hans