Strøm til campingvognen ?
Fra : @nomail@

Dato : 18-06-05 16:10

Jeg har et spørgsmål ang. den strømførende ledning som er trukket fra
batteriet.

Og hvordan ser man lige hvor mange mm2 ledningen er/har ? Er det til at se
eller skal det måles ?

Fra : Jens

Dato : 18-06-05 17:32

"@nomail@" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et spørgsmål ang. den strømførende ledning som er trukket fra
> batteriet.
>
> Og hvordan ser man lige hvor mange mm2 ledningen er/har ? Er det til at se
> eller skal det måles ?

Hvis du kan komme til selv lederen (inden under isolationen) kan du måle
tykkelsen med en skydelærer og beregne tværsnitsarealet med formlen:

A = (diameter / 2)*(diameter / 2)*3.14

En 4 mm2 ledning vil således være ca. 2,3 mm i diameter.

Mvh

Jens

Fra : @nomail@

Dato : 19-06-05 10:15

> A = (diameter / 2)*(diameter / 2)*3.14
>
> En 4 mm2 ledning vil således være ca. 2,3 mm i diameter.
>
> Mvh
>
> Jens

Tak det var lige den formel jeg skulle bruge.