IDE til SCSI Convertere
Fra : Brian Møller

Dato : 18-06-05 15:00

Hej

Jeg er på udkig efter et par IDE til SCSI convertere.
Jeg synes at en scsi-disk er lettere dyr og jeg har brug for noget plads
og er lidt ligeglad med den hastighed og med den sikkerhed der er / kan
være i en SCSI-Disk.

Jeg har set en enkelt på en dansk hjemmeside fra Addonics; men det var
kun konvertering af ATAPI til SCSI og det var ikke lige det rigtige.

Nogen der har nogen forslag eller erfaringer her ?

Mvh

Brian Møller

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-06-05 15:22

Brian Møller wrote:
> [...]
> kun konvertering af ATAPI til SCSI og det var ikke lige det rigtige.
>
> Nogen der har nogen forslag eller erfaringer her ?

hvorfor skal den sættes til en SCSI controller hvis du vil have en IDE disk?

Køb dog et PCI kort med disk controller hvis det endelig er fordi du
mangler IDE porte til nye diske

Fra : Brian Møller

Dato : 18-06-05 15:45

> hvorfor skal den sættes til en SCSI controller hvis du vil have en IDE
> disk?
> Køb dog et PCI kort med disk controller hvis det endelig er fordi du
> mangler IDE porte til nye diske

Jeg skal bruge det fordi det operativ-system jeg anvender i en
test-server er VMWare Esx Server og det er certificeret til visse typer
hardware og kan ikke køre på andet.
OS'et kan fint installeres på IDE diske; men de OS'et der skal
installeres på / i vmware skal ligge på scsi-diske.

/Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 15:52

Brian Møller <news@moellernet.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har set en enkelt på en dansk hjemmeside fra Addonics; men det var
> kun konvertering af ATAPI til SCSI og det var ikke lige det rigtige.
>
> Nogen der har nogen forslag eller erfaringer her ?

Danbit havde på et tidspunkt, men kan simpelthen ikke finde eller huske om
det var SCSI diske på IDE controller eller omvendt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Møller

Dato : 19-06-05 00:06

Bjarke Andersen skrev:
> Danbit havde på et tidspunkt, men kan simpelthen ikke finde eller huske om
> det var SCSI diske på IDE controller eller omvendt.

Hej

Jeg kan heller ikke finde dem ved Danbit; men mente også at de havde dem
liggende.
Men jeg har fundet disse i Tyskland: http://www.acard-germany.de, hvor
der så er link videre til sælgere af det fornødne udstyr.

/Brian