Hvem tilbyder Xdsl på "rå kobber"
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 18-06-05 13:16

Hvilke danske DSL-udbydere tilbyder at oprette forbindelsen på det "rå
kobber" - så man kan nedlægge sit telefonabonnement uden at betale TDC
afgift for "bærelinje". Så vidt jeg kan se er det kun Cybercity og Tiscali
der tilbyder det. Har jeg overset noget?

Mvh AdamH

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 13:50

"news.cybercity.dk" <you.dont@need.it> crashed Echelon writing

> Hvilke danske DSL-udbydere tilbyder at oprette forbindelsen på det "rå
> kobber" -

Det gør alle udbydere. Kobberet er en nødvendighed for xDSL linje.

> så man kan nedlægge sit telefonabonnement uden at betale TDC
> afgift for "bærelinje". Så vidt jeg kan se er det kun Cybercity og
> Tiscali der tilbyder det. Har jeg overset noget?

Det er så kun Tiscali (Tele2) og Cybercity. TDC har rygtet at de skulle
komme med det senere på året. Der finde sikkert osse en række andre mindre
(u)kendte udbydere der osse gør det, det kender jeg dog ikke mere til.

Alternativt kan du alt efter behov kigge på alternative bredbåndsløsninger,
såsom via kabel-tv, el-net eller hotspots.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-06-05 14:29

Hej Bjarke Andersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[ADSL på separat kobber]

> Det er så kun Tiscali (Tele2) og Cybercity.

Omend ikke CC's Erhvervsopkobling (sic!).

Jeg faldt for nogen tid siden over det og studsede, hvorfor jeg
husker det. Se nederst på
<http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/goer_det_selv/har_eller_har_haft_adsl/>

PS: O.k., man kan måske og måske ikke snakke sig til at få det
alligevel. Men under alle omstændigheder er det ikke standard.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 14:56

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> PS: O.k., man kan måske og måske ikke snakke sig til at få det
> alligevel. Men under alle omstændigheder er det ikke standard.

Hvad jeg faldt over vedr. min egen flytteoprettelse er at CC vil til enhver
tid, hvis der er telefoni på adressen, anvende dette kobber på samme måde
som TDC/Tele2/Telia osv. anvender, altså med skillefilter.

Da de fleste virksomheder har fastnettelefoni tror jeg det er derfor det
står sådan i linket

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-06-05 15:39

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> writes:
> Omend ikke CC's Erhvervsopkobling (sic!).

Jeg fik at vide da jeg bestilte en CC Erhverv linie, at vi kunne lave
det som gør-det-selv over min eksisterende telefonlinie, og så senere
opsige telefonlinien (som jeg kun har pga. ADSL).

Efter denne uge med Tele2, glæder jeg mig lidt til at komme væk...

("Problemer med en central router" betød 2 x 30 minutters nedetid i
søndags, 4-5 timer mandag, 2 timer tirsdag, lidt fredag og adskillige
timer i dag.)
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-06-05 15:40

news.cybercity.dk <you.dont@need.it> skrev 2005-06-18:
> [...]
> afgift for "bærelinje". Så vidt jeg kan se er det kun Cybercity og Tiscali
> der tilbyder det. Har jeg overset noget?

Man kan godt opsige sin telefoni selv om man er på delt kobber.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 15:55

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> crashed Echelon writing

> Man kan godt opsige sin telefoni selv om man er på delt kobber.

Ja men iflg. CCs kvindeservice så betyder det osse opsigelse af ADSLen (ved
ikke om det kun er CC som har dette).

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-06-05 18:54

> Ja men iflg. CCs kvindeservice så betyder det osse opsigelse af ADSLen
> (ved
> ikke om det kun er CC som har dette).

Ja, hvis du er koblet op på vha. TDC Bitstream. Det samme gælder for
Tiscali2s gensalgsforbindelser, oprindelige Tele2 forbindelser osv. (med
andre ord: alle forbindelser, som kører på TDC udstyr.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 19:23

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> crashed Echelon writing

> Ja, hvis du er koblet op på vha. TDC Bitstream. Det samme gælder for
> Tiscali2s gensalgsforbindelser, oprindelige Tele2 forbindelser osv. (med
> andre ord: alle forbindelser, som kører på TDC udstyr.)

Gælder det ikke osse for non-Bitstream aftaler, men hvor telefonien ligger
hos TDC og ved opsigelse af telefoni, skal TDC så beslutte om ledigheden af
kobberet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-06-05 22:10

> [...]
> hos TDC og ved opsigelse af telefoni, skal TDC så beslutte om ledigheden

Hvis man f.eks. har en DRK Tiscali Bredbånd forbindelse koblet op til
Tiscalis eget centraludstyr, kan man sagtens opsige sit telefonabonnement -
også selvom telefonabonnementet er hos TDC. ADSL forbindelsen vil i denne
forbindelse blive konverteret til administrativt rå kobber, helt uden
omkostninger for kunden (sådan var det i hvert tilfælde hos Tiscali, mens
jeg sad i deres kundeservice for 3 måneder siden.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-06-05 11:16

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev 2005-06-18:
> Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> crashed Echelon writing

> Ja men iflg. CCs kvindeservice så betyder det osse opsigelse af ADSLen (ved
> ikke om det kun er CC som har dette).

Kun hvis det er BSA. Prøv at spørge dem igen.

Martin
med mindre andet er angivet.