Program argument (FPC)
Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-06-05 09:11

Hello!

Jeg har efter mange års pascal fravær, af nysgerrighed kastet mig over
FPC 2 og har nogle problemer med nogle af de basale ting (Sikkert ren
stupiditet fra min side

For det første vil jeg gerne kunne afvikle mit program uden
brugerindgriben (batchmode tror jeg nok at det hedder). Jeg leder kort
sagt efter noget der ligner argv og argc i C/C++, der gør det muligt at
sende programmet afsted styret af argumenter. Men jeg har umiddelbart
ikke kunne finde noget på hvorledes man kan importere disse argumenter -
håber at i kan hjælpe en anelse

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Anything worth doing is worth overdoing

Fra : Lars G

Dato : 18-06-05 10:01

Hej

Peter Jespersen wrote:
> [...]
> sende programmet afsted styret af argumenter. Men jeg har umiddelbart
> ikke kunne finde noget på hvorledes man kan importere disse argumenter -

Er det ikke ParamStr du mangler ?

Prøv evt. at se her

http://delphi.about.com/od/beginners/l/aa062299.htm

\Lars G

Fra : Hauge

Dato : 18-06-05 10:02

Hejsa
Peter Jespersen wrote:
> [...]
> umiddelbart ikke kunne finde noget på hvorledes man kan importere
> disse argumenter - håber at i kan hjælpe en anelse

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtigt, men er det paramstr du skal bruge?

Mvh Hauge

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-06-05 11:25

Peter Jespersen wrote:

Jo det var paramstr og paramcount jeg ledte efter - tusind tak for den
hurtige og effektive respons - have a nice weekend

--

Bus error: passengers dumped