Flushe database...
Fra : Rander

Dato : 17-06-05 21:51

Jeg har lidt problemer med en database... Koden:

mysql_query ("INSERT INTO Database (Data) VALUES ('$Data')");
$request = mysql_query ("SELECT ID FROM Database WHERE Data = '$Data'");

Altså, jeg har brug for at læse feltet ID (auto_increment) fra posten der
netop er sat ind - men den returnerer ingenting. Jeg går ud fra at det er
fordi dataene ikke er skrevet ind i selve tabellen endnu...

Jeg har prøvet at sætte en ob_flush(); ind imellem de to linier, men det
gør ingen forskel...

Hvad gør man?

http://rander.dk (temporarily down!)

Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade. (Benjamin Franklin)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-06-05 22:14

Rander wrote:

> Hvad gør man?

Tjekker om der er indsat date i phpmyadmin ;)

Istedet for din query der vælger id'et kan du bruge mysql_insert_id();

--
Peter

Fra : Rander

Dato : 18-06-05 01:07

Fri, 17 Jun 2005 23:14:17 +0200 brugte Peter Farsinsen 10 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Tjekker om der er indsat date i phpmyadmin ;)

Det er der skam - men jeg kan åbenbart ikke checke phpmyadmin lige så
hurtigt som scriptet kan nå at forespørge igen...

>Istedet for din query der vælger id'et kan du bruge mysql_insert_id();

Yes, og det virker bare...

http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg synes det er værre at miste et kæledyr end en kæreste.
For en hund er jo en del af familien. (Allan, 9 år)

Fra : Mulle

Dato : 17-06-05 22:11

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> [...]
> http://rander.dk (temporarily down!)
>
> Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade.

Prøv at kigge på http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/getting-unique-id.html
og http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysql-insert-id.html

Håber det hjælper dig lidt på vej.

/M

Fra : Rander

Dato : 18-06-05 01:06

Fri, 17 Jun 2005 23:10:54 +0200 brugte Mulle 33 linier på at fortælle dette
til dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Prøv at kigge på http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/getting-unique-id.html
>og http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/mysql-insert-id.html
>Håber det hjælper dig lidt på vej.

Lidt?

Ændrede det til

mysql_query ("INSERT INTO Database (Data) VALUES ('$Data')");
$ID = mysql_insert_id();

Det kører bare, gør det! Tak for hjælpen!

http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg holdt op med at tro på Julemanden i en alder af seks, da min mor tog mig med
ind for at se ham i en forretning, og han bad om min autograf. (Shirley Temple)