Problem med 2 korte "frys" med jævne melle~
Fra : Steffen Holm

Dato : 17-06-05 20:31

Hej NG.

Jeg har følgende problem med min computer:

Under brugen sker det ganske ofte at computeren får to korte "frys" lige
efter hinanden. "Frysene" er ganske klassiske, hvor lyd hakker, musen er død
og billedet fryser. De varer dog kun 2-3 sekunder, og kommer med 5-10
sekunders mellemrum - altid to efter hinanden. Derefter kan der gå 0 - 60
minutter, indtil det næste sæt "frys" kommer.

"Frysene" opstår oftere når maskinen beslates, end når jeg eksempelvis læser
i min newsreader. Ved afspilning af musik i iTunes kommer frysene ca. hvert
5. minut. I nogle 3D spil kommer frysene meget tit - eksempelvis Fifa 2005
eller Cycling Manger 4. Dog kører andre 3D spil længe uden problemer. Eneste
sammenhæng her ser ud til at være at spil der bruger Direct 3D giver flere
frys end andre.

Jeg har prøvet følgende uden held:
Opdatere Windows
Opdatere drivere til grafikkortet
Opdatere min Direct X udgave til 9.0c

Efter at ha' brugt aftenen på at læse rundt i gruppen er jeg ved at hente
ultimatebootcd, og vil derefter teste hardwaren.

Systemet er:
Pentium 4 2,66 Ghz
1 GB DRR Ram
2 stk 120 GB 7200 rpm harddiske
GeForce 4 ti 4200 med 128 MB ram
Windows Xp Pro SP2

Jeg håber der sidder en derude med nøglen til at løse mit lidt underlige
fryseproblem.

--
Steffen Holm