Vores erfaring med campingpas
Fra : A.Nielsen

Dato : 17-06-05 15:23

Vi er lige kommet hjem fra en dejlig tur til Schweiz. Og her vore
oplevelser
med vores 2 campingpas. Det Skandinaviske og det Internationale, begge
udstedt af DCU.

På vejen der ned camperede vi på 3 tyske pladser hvor vi brugte det nye
Skandinaviske kort. Min opfattelse var, at vi ligeså godt kunne have brugt
medlemskortet til Brugsen. De gad knap nok se det.

Da vi kom til Schweiz brugte vi det Skandinaviske kort på den første
plads.
Det skulle vi ikke have gjort. Hvis vi havde brugt det gode gamle
Internationale kort så havde vi sparet ca. 20 kr. pr dag.

Derfor brugte vi det Internationale kort på den næste plads og der fik vi
10% rabat.

På hjemvejen camperede vi 2 gange i Tyskland og der brugte vi også det
Internationale kort, og fik rabat det ene sted.

Da vi så kom til Kruså Camping brugte vi det Internationale kort og
betalte
fuld pris. Da vi mente at Kruså camping var en DCU samarbejdsplads kunne
vi
ikke forstå at vi ikke skulle have rabat.

Da vi spurgte, hvorfor vi ikke havde fået rabat, fik vi at vide, at vi
havde
brugt det forkerte kort. Vi skulle her bruge det Skandinaviske kort og
ikke
det Internationale kort. Vi fik dog rabatten alligevel.

Min konklusion er, brug det Internationale kort i det sydlige udland og
det
Skandinaviske kort i Skandinavien.

Hvorfor skal det dog være så besværligt.

(DCU Debat, Dk.fritid.camping, Campingferie debat)

Fra : HKN

Dato : 18-06-05 09:29

> Min konklusion er, brug det Internationale kort i det sydlige udland og
> det
> Skandinaviske kort i Skandinavien.

Mon det er derfor det hedder et skandinavisk pas, og et internationalt pas?

-Henrik

Fra : Sten Bo

Dato : 18-06-05 19:46

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mon det er derfor det hedder et skandinavisk pas, og et internationalt
> pas?
>
> -Henrik

og et dansk par dur kun i Danmark