Zyxel Router: Reset by peer
Fra : Frede Hansen

Dato : 17-06-05 14:48

Hvad betyder egentlig den ret så irriterende besked at Zyxel routere
kommer med: Reset by peer ?
Får den typisk ved uploads til nyhedsgrupper.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-06-05 09:22

Frede Hansen <nothing@valid.com> skrev 2005-06-17:
> Hvad betyder egentlig den ret så irriterende besked at Zyxel routere
> kommer med: Reset by peer ?
> Får den typisk ved uploads til nyhedsgrupper.

Hvor ser du fejlen? Normalt betyder den at serveren du snakker med
har afbrud forbindelsen.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Frede Hansen

Dato : 18-06-05 12:58

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote in

> Hvor ser du fejlen? Normalt betyder den at serveren du snakker med
> har afbrud forbindelsen.
>
> Martin

Når jeg bruger min Xnews, der kommer den besked sommetider.
Der får jeg bare en boks med beskeden i og jeg er dernæst nød til at
lukke Xnews og genstarte programmet igen for at få forbindelse igen.

Fra : Frede Hansen

Dato : 18-06-05 13:16

Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote in news:Xns96798E119A226cornerred@
216.196.97.131:

> [...]
> Der får jeg bare en boks med beskeden i og jeg er dernæst nød til at
> lukke Xnews og genstarte programmet igen for at få forbindelse igen.

Det er forresten CyberCity jeg bruger.

Fra : Jakob Bohm

Dato : 22-06-05 08:20

On Sat, 18 Jun 2005 14:15:30 +0200, Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote:

> Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote in news:Xns96798E119A226cornerred@
> 216.196.97.131:

> Det er forresten CyberCity jeg bruger.

Ja, den besked betyder typisk en af 3 ting:

A. den newsserver du har valgt har cuttet forbindelsen

B. din router har cuttet tcp-forbindelsen til port 119 på serveren. Måske
fordi der er gået for mange sekunder siden der sidst var aktivitet på
den. På de fleste routere kan man indstille hvor mange sekunders stilhed
på den enkelte tcp-forbindelse der tæller som "forældet forbindelse, glem
den". Nogen routere bruger en latterlig lille default på 1 minut eller
deromkring, men til f.eks. VPN og visse måder at hente news på anbefales
det at hæve dette til meget mere (f.eks. 2 timer for tcp og 10 minutter
for UDP).

C. din antivirus cutter forbindelsen hver gang den ser en suspekt
news-message.

m.v.h.

Jakob

--