Begrænsning af filstørrelse i TP 7.0 ?
Fra : Tom

Dato : 17-06-05 14:36

Jeg har en tekst fil på ca. 50Mb
Jeg har lavet et program i TP 7.0 som læser filen en linie ad gangen. og
skriver den til en anden fil. en linie ad gangen.
Men den skrive kun ca. 48Mb, så tror den at den har nået eof.
Er der en begrænsning af den slags i TP 7.0 ?

/Tom

Program kund;
Var
Indfil, udfil : text;
line1, inputfil, outputfil : string;
begin
inputfil := 'd:\div\4to2xb.txt';
outputfil := 'kund.txt';
assign(indfil, inputfil);
reset(indfil);
assign(udfil, outputfil);
rewrite(udfil);
while not eof(indfil) do
begin
readln(indfil, line1);
writeln(udfil, line1);
end;
close(indfil);
flush(udfil);
close(udfil);
end.

Fra : Nico de Jong

Dato : 17-06-05 18:27

"Tom" <rsunderscorefilex@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men den skrive kun ca. 48Mb, så tror den at den har nået eof.
> Er der en begrænsning af den slags i TP 7.0 ?

Ikke hvad jeg ved af.
Prøv at se om der skulle stå et x'1A' (decimal 27) et sted i teksten. Det
opfattes som >endofdata> i tekstfiler

Nico

Fra : Tom

Dato : 19-06-05 07:21

> Ikke hvad jeg ved af.
> Prøv at se om der skulle stå et x'1A' (decimal 27) et sted i teksten. Det
> opfattes som >endofdata> i tekstfiler
>
> Nico

Source filen indeholder lidt over 333000 linier.

Min første ide var også, at der måske var et "mystisk" tegn i filen som
afsporede programmet..

Jeg fandt den sidste linie i source filen, som jeg fik med over, og
markerede en sektion i filen på ca. 30 linier før og efter, og prøvede at
køre dem igennem, det gik fint.

Så det indikere at det har noget med størrelsen at gøre.

/Tom