Test af RAM
Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-05 11:18

Jeg ved ikke hvorfor, hvergang jeg jeg begynder at arbejde i Photoshop,
fryser min computer eller også får jeg blue screen og computeren genstarter,
jeg har en ide om at det måske er mine RAM den er gal med, jeg har lige
formatteret min harddisk og installeret det hele igen, spørgsmålet er om der
er et godt værktøj til at lave en diagnose på computeren så jeg kan se om
den fejler noget...jeg har ingen virus på computeren så meget ved
jeg.....jeg håber jeg er i den rette gruppe ellers må i lige pointe mig til
den rigtige gruppe

- Martin Petersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-05 12:52

Martin Petersen wrote:

> [...]
> er et godt værktøj til at lave en diagnose på computeren så jeg kan se om

Lad MemTest+ løbe gennem dit RAM
http://www.memtest.org/

--
Mvh. Lars

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-05 13:45

> Lad MemTest+ løbe gennem dit RAM
> http://www.memtest.org/

Tak jeg vil prøve at køre det igennem og se om der skulel være noget

- Martin Petersen

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-06-05 17:02

Jeg har så fundet ud af at mine RAM ikke fejler noget, men det er derimod en
fejl i win32k.sys

Så nu er jeg tilbage på bar bund

Fra : jane

Dato : 17-06-05 16:25

"Martin Petersen" <knight@mail.dk> wrote in

Jeg har haft samme problem med en "Kingston Ram blok 512" da jeg pillede
den ene ud, forsvandt alle problemer med blå skærm, fik så en ny blok ,
kørte en memtest igen, men der var også fejl på den, hele 10 fejl, så nu må
den også byttes, gu ved hvornår jeg får en som virker :(

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-06-05 21:22

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> [...]
> en ny blok , kørte en memtest igen, men der var også fejl på den,
> hele 10 fejl, så nu må den også byttes, gu ved hvornår jeg får en

Har du overvejet et defekt bundkort eller et kræsent bundkort som ikke
magter lige præcis den type ram du prøver?

MVH

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-05 04:22

"jane"
> [...]
> kørte en memtest igen, men der var også fejl på den, hele 10 fejl, så nu må
> den også byttes, gu ved hvornår jeg får en som virker :(

Det hjælper ikke jeres problem, men en rosende artikel
om Kingston, lader til de laver 100% kvalitets kontrol
på deres ram blokke - du har really bad luck )-max-
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2446&p=5

Fra : Khawk

Dato : 19-06-05 12:22

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørte en memtest igen, men der var også fejl på den, hele 10 fejl, så nu

> den også byttes, gu ved hvornår jeg får en som virker :(

Hvilket mærke er dit bundkort?
Jeg mener at kunne huske at der er nogle mærker der ikke er så glad for
kingston (svjh Abit).

mvh
Kim

Fra : jane

Dato : 20-06-05 17:24

"Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk> wrote in news:42b55435$0$78288$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Hvilket mærke er dit bundkort?
> Jeg mener at kunne huske at der er nogle mærker der ikke er så glad for
> kingston (svjh Abit).

Oh kan det være problemet? Bundkortet er et Abit NF7-S 2.0 Socket A,
nForce2,Lan.

Hvis det er bundkortet, og det ikke kan lide Kingston, hvorfor er der så
ingen problemer/fejl når jeg piller den ene blok ud?

Har kørt Mem testen igennem 10 gange og den siger 0 fejl.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Khawk

Dato : 21-06-05 14:48

> [...]
> ingen problemer/fejl når jeg piller den ene blok ud?
>
> Har kørt Mem testen igennem 10 gange og den siger 0 fejl.

Jeg prøvede lige at lave en søgning for at finde ud af hvor jeg havde det
fra. Resultatet var det svjh var fra denne meddelelse:
http://groups.google.com/groups?q=abit+kingston&hl=da&lr=&selm=42a323f8%240%
2418649%2414726298%40news.sunsite.dk&rnum=2 som desværre er rimeligt
intetsigende. Lidt videre søgning bragte dette frem:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=a60h4e%24ijr%241%40sunsite
..dk&rnum=34&prev=/groups%3Fq%3Dabit%2Bkingston%26hl%3Dda%26lr%3D%26start%3D3
0%26sa%3DN som umiddelbart ikke har noget med dit problem at gøre da det kun
gælder et andet bundkort.
Tilbage er der vist kun almindelig fejlsøgning, hvor det første jeg kan
komme i tanker om er om timingen er for stram (læs for lave værdier ved den
pågældende clockfrekvens) eller clockfrekvensen er for høj. Her regner jeg
med at fejlen ikke skyldes fejl i systemfiler eller andre dele af
operativsystemet (hvilket operativsystem er det?).
Såfremt vi skal fejlsøge mere her vil jeg sætte pris på at du skriver
hvilken hastighed rammen kører med og hvilken hastighed ramblokken er
beregnet til.

mvh
Kim

Fra : jane

Dato : 24-06-05 16:56

"Khawk" <kh1609REMOVETHIS@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Såfremt vi skal fejlsøge mere her vil jeg sætte pris på at du skriver
> hvilken hastighed rammen kører med og hvilken hastighed ramblokken er

Fik så en ny ram-blok i dag, og jeg har kørt 5 gennemløb =3timer, og
der er ikke fundet nogen fejl, så der kan altså sagtens være fejl på
indtil flere ram blokke fra Kingston, men nu er alt perfekt, håber jeg :)

Tak for forslagene/hjælpen.

--
Venlig hilsen
Jane