Kan man tilslutte 2 lydkort ?
Fra : Kim

Dato : 17-06-05 09:26

Har lige fået et nyt Creative Soundblaster lydkort. Desværre ser det ud
til, at mit TV-kort i computeren kun kan tilsluttes et lydkort via et
udvendigt kabel, hvilket ikke rigtigt fungerer med Soundblaster
lydkortet, som er beregnet til indvendigt tilslutning af et TV-kort.

Så tænkte jeg på, om mit onboard lydkort i computeren kunne aktiveres
(samtidig med Soundblaster), så kunne jeg anvende dette til TV-kortet.

Men ofte giver lydkort jo konflikt, er der nogen her som evt. har
erfaring med, om man kan have 2 lydkort aktiveret på en gang ?

Creative anbefaler nemlig, at man deaktiver det interne lydkort.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-06-05 09:41

Kim <nospam@inet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> udvendigt kabel, hvilket ikke rigtigt fungerer med Soundblaster
> lydkortet, som er beregnet til indvendigt tilslutning af et TV-kort.

Har dit lydkort da ikke line-in på bracket?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 17-06-05 09:58

Bjarke Andersen wrote:
> Kim <nospam@inet.dk> crashed Echelon writing

> Har dit lydkort da ikke line-in på bracket?

Hej Bjarke

Det ser ud til, at Line-in på det nye lydkort (Creative Soundblaster) er
samme stik, som bruges til mikrofon. De 3 andre stik på lydkortet er
alle til højttalere - dvs. output.

Derimod på mit "gamle" on-board lydkort er der et rødt stik til mikrofon
og et sort til Line-in (hvor lydkortet før var tilsluttet).

I Creative´s vejledning til det nye lydkort er angivet, at et TV-kort
tilsluttes internt med en lille ledning, men TV-kortet har åbenbart ikke
en sådan mulighed.

Har prøvet at sættet TV-kortets udvendige stik til mikrofon-stikket (på
lydkortet), men den bliver ligesom koblet fra igen ! Det virker som om
at lydkortet ikke vil have dette signal her !

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-06-05 10:45

"Kim" wrote in message

> Det ser ud til, at Line-in på det nye lydkort (Creative Soundblaster) er
> samme stik, som bruges til mikrofon. De 3 andre stik på lydkortet er
> alle til højttalere - dvs. output.

Hmm, jeg troede alle lydkort havde en alm. line in på bagsiden udover en
eventuel mikrofonindgang. Hvad er det for et Soundblaster?

Jeg plejer at kunne få det til at virke med de to lydkort som du omtaler.
Bare irriterende for dig, at du så skal til at forholde dig til udgangene på
begge kort mht. forstærker/højttalere eller hovedtelefoner.

Thorbjørn

Fra : Kim

Dato : 17-06-05 11:12

Thorbjørn wrote:

> [...]
> Bare irriterende for dig, at du så skal til at forholde dig til udgangene på
> begge kort mht. forstærker/højttalere eller hovedtelefoner.

Hej Thorbjørn.

Lydkortet er et Soundblaster live 24 bit - såmænd helt nyt. Er på sin
vis lidt skuffet med hensyn til, at der åbenbart kun er 1 indgang
(udvendig stik ) til både mikrofon m.m. på lydkortet.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-06-05 16:43

Kim wrote:
> Lydkortet er et Soundblaster live 24 bit - såmænd helt nyt. Er på sin
> vis lidt skuffet med hensyn til, at der åbenbart kun er 1 indgang
> (udvendig stik ) til både mikrofon m.m. på lydkortet.

Hvor er det købt, måske har de returret eller måske ombytter de gerne...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Kim

Dato : 17-06-05 20:04

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Hvor er det købt, måske har de returret eller måske ombytter de gerne...

Hej

Desværre er returret forpasset - da der er gået over 14 dage. Har købt
lydkortet på nettet - forhandler med e-mærke godkendelse.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-06-05 06:43

Kim wrote:

> Desværre er returret forpasset - da der er gået over 14 dage. Har købt
> lydkortet på nettet - forhandler med e-mærke godkendelse.

Nå ja, jeg vil bare mene det er et forsøg værd, især hvis man vil bytte
til et andet de har...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : JJ

Dato : 17-06-05 13:51

"Kim" <nospam@inet.dk> wrote in message
> [...]
> med, om man kan have 2 lydkort aktiveret på en gang ?
>
> Creative anbefaler nemlig, at man deaktiver det interne lydkort.

Man kan sagtens have 2 lydkort, det har jeg selv, den ene bruger jeg til
mikrofon og høretelefon, den anden til alt andet.

JJ