Sensistop! imod allergi
Fra : Carsten

Dato : 17-06-05 05:57

Hej.

Jeg er allergisk overfor bl.a. hund, kat, græs og husstøv. Samtidig advarer
min tandlæge mig konstant om, at jeg er ved at udvikle paradentose. Jeg kan
foreløbig holde udviklingen nede med mellemrumsbørster. Men..En artikel i
Hendes Verden beskriver et dansk mundskylleprodukt, som hedder Sensistop!.
En kur på 4 måneder med dette produkt standser efter sigende al allergi og
paradentose eller tendens hertil.

Da kuren er ret dyr - ca. 2000 kr, kunne jeg godt tænke mig at høre, om
nogen her kunne bekræfte, at den havde hjulpet dem - eller det modsatte!!

mvh

Carsten

Fra : Ragnar

Dato : 17-06-05 10:07

> Da kuren er ret dyr - ca. 2000 kr, kunne jeg godt tænke mig at høre, om
> nogen her kunne bekræfte, at den havde hjulpet dem - eller det modsatte!!
>
> mvh
>
> Carsten

Hej Carsten

Jeg har til dato aldrig hørt om et homøopatisk lægemiddel, der har haft
nogen positiv fysiologisk effekt. Derfor tvivler jeg også utrolig meget
på Sensistop. Princippet med at fortynde at stof over en million gange
og så tro at de 'huller, der er tilbage i vandet der, hvor stoffet
engang var' skal kurere noget som helst, er meget langt ude.

Producenten har forøvrigt misforstået noget omkring selve den allergiske
reaktion, der kommer i en type I allergi. Han siger IgE er defekt, men
det er nu ikke rigtigt, det er bare over følsomt og reagerer derfor alt
for kraftigt på et allergen, som eksempelvis pollen. Han skriver ganske
rigtigt, at hvis immunforsvaret ikke virker, vokser svampen Candida
Albicans, men immunforsvaret virker altså godt i allergi-patienter -
enddog alt for godt :)

Men jeg kan da godt forstå du bliver fristet af produktet, for det lyder
da lovende. Jeg ville dog aldrig bruge penge på et sådan produkt.
Istedet ville jeg forsøge at blive vaccineret mod allergien. Det har
nemlig en beviselig effekt :)

Mht. din paradentose findes der en hel stribe gode råd og vejledning om
evt. medicinering på :
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/parodontose.htm

Held og lykke med det ihvertfald, lige meget, hvad du beslutter.

Mvh Ragnar